% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

woensdag 5 augustus 2015

Woensdag 05 augustus 2015



 Vandaag woensdag mooi weer ... zon ... !!!!







 Na bijna tweehonderd km zag ik er zo uit ...... mooi gebruind !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

****************************************************************************




deze morgen om zes uur op en daarna een FIKS ontbijt ..... ik ga naar Monschau met de fiets en dat is niet bij de deur ... om en bij de TWEEHONDERD KM .... rond halfacht ben ik vertrokken alléén ????

wel dat heeft zo zijn voordeel ...
1) altijd wind op kop
2) je rijdt zo snel of langzaam als je zelf wil
3) je stopt waar en wanneer je wil
4) je krijgt met NIEMAND conflicten
Het is bij momenten wel een beetje afzien maar daar doen we het toch voor of niet ???

Vandaag had ik me voorgenomen om met een redelijk hoge trapfrequentie de ganse rit af te malen
hetgeen wil zeggen dat het gemiddelde niet zo hoog is maar dat weegt niet op tegen de goed etraining qua uithouding ....








Via Vroenhoven Kanne en de mont St pierre naar Lanaye ......

Let op de mooie weerspeigelingen in het water van de bomen .....................

Via visé en Dalhem verder naar Clermont
















 Geef toe dat de foto's mooi zijn !!!!! dit gaat uiteraard ten koste van de snelheid !!! maar dat zal me worst wezen ...............
Ik geniet van de uitzichten en een uur vroeger of later thuis kan me niet schelen ....

Via Limbourg , Bilstain ? Goë , Eupen , Bargage van de vesdre gaat de tocht verder .... ik geniet immens van de uitzichten .... de hellingen neem ik steeds met een hoge trapfrequentie ....

De kilometers beginnen zich op te stapelen en het weer word alsmaar beter ... het zonnetje doet zijn werk ....
van de barage van de Vesdre naar boven naar Monschau ... ik geniet intens van de kleurschakeringen en maak dan ook vele foto's







 Ik geniet met volle teugen en  daarenboven heb ik een hele goeie dag ... mijn benen voel ik niet ... het gaat vanzelver bergop !!!!

in Monschau geniet ik van het uitzicht en van een heerlijke kom GOULASCHSOEP en een dikke pint !!!!





Op de terugweg ... ( ik kies weer eens voor een onbekende maar supermooie weg .... natuurlijk is het een gok en zeker alléén .... het houdt toch een zeker risico in ) maar het loopt goed af en ik ben apetrots weeral een SUPERMOOIE route gevonden te hebben .... DURVEN ///// DOEN ;;;;;; dat is de boodschap ....


Op de terugweg in Eupen toch even de drinkbus bijvullen ... de zon doet overuren .... het gaat voornamelijk in dalende lijn maar toch zitten er nog venijnige hellingen aan te komen ...
in totaal heb ik bijna 200 km en 1900 hoogtemeters ... 7600 caloriën verstookt ....
Ik rij terug via ... Baelen , Welkenraedt , Henri Chapelle , Teuven Slenaken , ingber , Sibbe .... daar kom ik voorbij aan mijn favoriete café en ik kan niet weerstaan aan de verleiding .....
Twee KWAREMONT biertjes lopen vlotjes naar binnen en daarbovenop nog een leuk gesprek met een aantal leuke wielertoeristen van de streek ... we hebben een mooi en goed gesprek ... af en toe een mop en af en toe een biertje ... ze zijn uit het goede hout gesneden ..; zoveel is duidelijk ....
ik moet nog 25 km en het gat vlot ... héél vlot .... maar toch .. de laatste vijf km .... begint de honger op te spelen ....
Ik kom thuis en zoals steeds heeft mijn vrouwtje een heerlijk middagmaal in petto .......
Na zoveel km is FRIET - BEAFSTEAK wel ECHT op zijn plaats .... daarbij een heerlijk wijntje .....

SCHRIJF OP ::: woensdag 05 augustus 2015 = één dag om in te kaderen .....

Morgen gaan we met de tandem .... waar naartoe ??? we zien wel ... een heerlijk terrasje zal er zeker bij zijn ....

Ik heb vandaag genoten ..... moe maar voldaan kruip ik zo dadelijk in mijn bedstee .....

*****************************************************************


Mopke




Een 'nieuwe Belg' van Noord-Afrikaanse afkomst
komt bij de dokter en zegt dat hij zich ziek voelt.
De dokter neemt zijn temperatuur en ziet
dat de man 39,5° koorts heeft.
'Heb je deze morgen al iets gepakt ?' vraagt de dokter.


'Just ne velo om naar hier te komen' zegt de Marokkaan.


......................................................................................



Geen opmerkingen:

Een reactie posten