% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

vrijdag 19 februari 2016

Vrijdag 19 februari 2016



Verse sneeuw in de dolomieten .... 60 cm verse poedersneeuw in de sextener dolomiten .....
Hoera hoera ..... mijn skivakantie zit er stilaan aan te komen ...;een supermooie week in Maart afwachten en hopsakee .... ik zal ervan genieten ....
Ik hoef naar niemand te kijken en mijn valies staat klaar ..; alleen de ski's in de wagen en weg zijn we... ....; alléén nog wat wachten op superweer !!!


Hopelijk wordt het in Maart hier ook een beetje mooi weer want de mooie ritten zitten in de pen .....

mijn voorbereidingen lopen zoals gepland .... ik heb al heel wat kilometers in de benen en het gaat hoe langer hoe beter .... nog steeds met de MTB op de weg ... ik zit nu rond de zeventig km per rit ... ongeveer ...; Woensdag samen met Guy en Fulvio een flinke rit voor de tijd van het jaar en al enkele hellingen en een gemiddeld van 27 km /H met de MTB ;;; dat is niet langzaam ( alhoewel de snelheid niet belangrijk is ) maar dat komt van alleen als je de nodige km in de benen hebt ....
Hoe meer ik fiets hoe minder last van mijne rug ..; het gaat héél goed ...
Na dat KUTJAAR van 2015 mag het ook wel .... genoeg tegenslag gehad ....
2015 was echt een KUTJAAR ...( op veel gebieden, ben er nog steeds niet goed van) ik heb bijlange niet kunnen doen wat er allemaal op het programma stond maar daar gaat verandering in komen ....;

In Maart ( als het mooi weer is ) skiën ... in April staat er een reisje naar Cataluyña ( Reus) op het programma ....

Vanaf Maart gaan de ritten ook de hoogte in qua KM zowel als de hoogtemeters .... ik kijk er al naar uit om dagelijks op mijn geliefkoosd terrein in het Land van Herve te fietsen ...
De conditie komt dan van alleen ..... en de kilo's vliegen eraf ....
Ondertussen heb ik ook grote werken aangenomen .....
Moeder overste heeft zich een nieuwe keuken mogen bestellen ... en ze heeft VOLLEDIG haar goesting mogen doen .... en ze heeft zich niet ingehouden ..... mooie keuze gemaakt .... ( Ik mag ook volledig mijn goesting doen bij de aankoop van een nieuwe fiets dus .....zij ook ....
ikzelf heb ook een mooie inbreng mogen doen ... ik heb voorzien om in de nieuwe keuken een WIJNKLIMAATKAST van Miele met TWEE klimaatzones te laten inbouwen ...
niet goedkoop maar op die manier heb ik ALTIJD zowel witte als rode wijn op de juiste temperatuur liggen .... ( Vele vinden dat misschien niet voornaam , ik wel !!! ieder zijn prioriteiten)
Maar er zijn , voordat de keuken geleverd wordt nog grote werken ( voorbereidingswerken) op til ...
Een nieuw plafond een nieuwe wand en een nieuwe vloer ...... moeder heeft volledig haar goesting mogen doen ..... ik ben de pineut en mag ( en zal alles monteren) ondertussen is het nieuwe plafond al af en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de boel SUPER te isoleren .....
Als ik al iets doe ,dan tegoei .....
Elke dag ben ik bereid om een paar uurtjes te klussen van acht tot twaalf is lang genoeg voor een gepensioneerde .... hahaha .....namiddag fietsen ..... en s'avonds voldaan in slaap vallen bij een goed glas wijn .....

Ook heb ik in de nieuwe keuken een SMART tv voorzien ( en al gekocht) zodat moeder terwijl ze aan t koken is toch de Spaanse TV zenders via Google kan volgen .....
Alles kan tegenwoordig .... de kabels heb ik al getrokken ( antenne kabel van Telenet en stroomkabel) wifi gaat uiteraard draadloos.... via de router ....
Sinds kort ben ik overgestapt van Belgacom naar Telenet en tot nog toe moet ik zeggen ... vééééél sneller en beter .... ook via play kan ik alles zien wanneer ik het wil en omdat ik alles van APPLE heb ( ook de tv) kan ik alles "SWIPEN" draadloos van het ene naar t andere toestel ......
Apple is duur maar het WERKT ..... gewoon, simpel en zonder poespas ..... I phone ,Ipad en I mac zijn super op elkaar afgesteld .... het werkt ... punt uit .....

Mei en juni worden de maanden van de lange ritten ;;; MONSCHAU en ARDENNEN ..... meermaals per week ..... in de zomer staan dan de geplande Marathons van vorig jaar weer op t programma ... hopelijk blijf ik dit jaar gezond en kan het doorgaan .....
In juni wordt ik 65 en ben dan officieel gepensioneerd .... en ik kan je verzekeren ... er zit nog weinig sleet op .... toegegeven dat ik getrainde jonge mannen niet kan maar ook niet WIL volgen ..... ik ga me concentreren op datgene waar ik al altijd goed in ben geweest nl: uithouding ..... daarom ook die marathons ....in de dolomieten

193 km 4700 hoogtemeters en ZEVEN cols op één dag ...... yep .... I CAN !!!!!
waar een wil is ,is een weg en de goede weg is de moeilijke weg ...... ik heb een doel , en als ik iets wil , dan gebeurt dat meestal ook ;;;;

Tussendoor zit ik ook nog in de houtwerken ( paletten) halen en zagen ..... ik doe het graag en de dagen VLIEGEN voorbij.......
Volgende week ga ik beginnen om de verwarmingen ( radiatoren in keuken en gang ) af te breken ...; ik heb ze niet meer nodig en na afbraak is er meer plaats voor andere dingen ..... dus grote werken op til ..... gelukkig dat ik ALLES zelf kan .... ( behalve de keuken zelf installeren....dat is werk voor vakmannen en zit uiteraard in de prijs .....
De elektrische installatie moet ook aangepast worden en de stopcontacten verplaatst .....ook dat is géén probleem ..... ik begin er gewoon aan !!!!


Zaterdag en zondag aanstaande zou het héél slecht weer worden ...... spijtig voor de werkende mens .....ik kan er niets aan verhelpen ....;zoals gezegd ... ik hoef naar niemand te kijken en kan ruimschoots tijdens de week op droge momenten de fiets opspringen .....
Carpe Diem .....

Ik ben nog steeds met de MTB op de weg aan het rijden en dat ook nog een hele tijd verder .... met mijn nieuw stel wielen en slicks gaat dat uitstekend ..... ik zit graag op mijn MTB .... het is wel een stuk zwaarder als met de koersfiets maar dat geeft niet ...... voor wat hoort wat ........

Zoals je kan lezen : mijn dagen zijn gevuld en ik verveel me géén ogenblik ..... al naargelang het weer kies ik mijn activiteiten uit .... thuis  klussen of de fiets op .....

Na de ritten ga ik ook nog steevast een druppelke drinken her en der ... bij voorkeur Duvel ( volgens mij toch het beste bier)

en dan kijk ik naar de andere cafégangers , terwijl ze aan t kegelen zijn ( sorry : biljarten!!!hahaha)



************************************************************************



MOPKES


Moeilijke woorden




%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%


Ik werd 's morgens gedeprimeerd wakker,
    omdat het mijn verjaardag was en ik dacht:
    alweer een jaartje ouder.

Nadat ik me had gewassen en geschoren, ging ik richting ontbijt met de gedachte
dat mijn vrouw me met een dikke kus zou feliciteren.

Aan tafel zat mijn vrouw zoals gewoonlijk
de krant te lezen en zei geen woord.

Ik schonk me zelf een kop koffie in en dacht
bij mezelf:
Ze is het vast vergeten, maar zo meteen
komen de kinderen en die zingen samen
'Happy Birthday' en komen met een leuk kadootje.

Genietend van de koffie wachtte ik op de kinderen.
Uiteindelijk kwamen de kinderen: Ook niet!

Op kantoor aangekomen begroette mijn
secretaresse me met een glimlach, feliciteerde
me met mijn verjaardag, gaf me een zoen
en haalde een kop koffie.
Ik begon me al een stuk beter te voelen...

Later in de morgen kwam mijn secretaresse
op mijn werkkamer en zei : Je bent jarig
vandaag, zullen we samen gaan lunchen?
Met de gedachte dat ik me dan nog beter
zou gaan voelen, zei ik: Dat is een goed idee,
waarom gaan we niet naar een leuk tentje
buiten de stad in plaats van de
gebruikelijke McDonalds.

Op weg terug naar kantoor zei mijn secretaresse
dat het vandaag niet druk was op kantoor
en ze stelde me voor om mee te gaan
naar haar flatje om nog wat te drinken.
Dat klonk goed, dacht ik en mijn humeur
begon aardig op te klaren.

Na een paar drankjes zei ze tegen mij:
Neem me niet kwalijk, ik wil even wat
makkelijks aantrekken, ik ben zo weer terug.
Wauw, dacht ik, en niet alleen mijn humeur
werd opgebeurd.


Na een paar minuten ging haar slaapkamer
open, ze kwam binnen met een grote
verjaardagstaart en in haar kielzog volgden
mijn vrouw en kinderen en een heleboel
vrienden en familie.
 
En ik……..
Ik had alleen mijn sokken nog aan!!!!!!


°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°


Een ouwe vos of een dom blondje ?
 
Een 60 plusser loopt een juwelierszaak binnen met aan
zijn arm een beauty van een jonge dame. 
  
Hij zegt tegen de juwelier dat hij iets speciaals zoekt voor
zijn vriendin.

 
De juwelier kijkt in zijn voorraad en brengt een ring van
5000 euro. 
  
De man zegt: "Nee, ik zoek iets nog specialer". 
  
De juwelier gaat naar achter en komt terug met een ring
van 25000 euro.
 
De ogen van het meisje glinsteren en ze is er helemaal
opgewonden van, bij het zien van deze ring.

"Deze wordt het!" zegt de man.

 
De juwelier vraagt hoe de man dit wil gaan betalen. 
  
Hij krijgt als antwoord: "Met een cheque en ik weet zeker
dat je wilt weten of het geld er is, dus als u maandag morgen
de bank even belt om te vragen of de cheque gedekt is,
kom ik de ring maandagnamiddag wel ophalen.
Hier.... dit is mijn telefoonnummer".

 
Maandagmorgen belt de juwelier de oudere man op en vertelt
dat het geld niet op de rekening staat.
  
De oudere man antwoordt:" Dat weet ik wel, maar zal ik je
eens iets vertellen!...
Ik heb een schitterend weekend gehad!!"
 
N.B. : die 60 plussers zijn wel slimmer dan men denkt hé !!!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten