% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

vrijdag 26 februari 2016

Vrijdag 26 Februari 2016

Les éthangs de la Julienne ..... waar is dat ????

vandaag een rit naar het Luikse ;..



Waar liggen die stuwmeertjes ???? héél eenvoudig als je de weg weet .... Eric was er in elk geval nog nooit en vond het best de moeite waard ..... er stond flink wat wind op de heenweg !!! Langs het kanaal naar Visé .... en vandaar tussendoor naar de stuwmeren van de Julienne .... supermooi wegje ....licht bergop .... met verrassende  panorama's ...






het ligt vlakbij maar de meeste wielertoeristen weten het niet te vinden ..... binnenkort als het lente is , dan is het er héééél mooi om toeven ....

ook hebbben we enkele foto's gemaakt aan de nieuwe sluis in Lanaye .... bijna klaar .....





In Visé heb ik enkele mooi foto's kunnen maken van meeuwen die als soldaten op de railing van de brug zaten ...honderden !!!





Met honderden zaten ze daar .... op de brug van eiland Robinson in Visé .....


op de heenweg stond er flink wat wind en weet ge wat ???? op de terugweg ook .... de wind draaide van het westen naar het noorden .... toch hebben we op de terugweg vanin Visé tot in MM flink de pees erop gelegd en niet onder de dertig km/h gereden ....
na de rit bij Jetje in Uikhoven een paar druppeltjes gedronken .....

heerlijk en met de nodige zever !!!!


weeral een perfecte dag .....

Morgen ga ik niet fietsen .... omdat ik namiddag de koers wil volgen op tv en dat niet beter als thuis ... zondag ??, dat hangt ervan af ..; want de zaterdagavond gaan we bij vrienden uit eten en dat hangt ervan af hoelaat / vroeg het wordt ....
niets moet alles mag ... ik zie wel ....

de vooruitzichten zijn in elk geval schitterend en we genieten er met volle teugen van ....

Vandaag heb ik eric ook Rue de Borre laten zien en voelen ...; een klepper ..... het lag er erg glibberig bij en vooral Steil ..; toch hebben we dat varkentje gewassen ..... Eric is weer een ervaring rijker ....ik ben blij dat ik de mensen wegjes kan tonen waar ze nog nooit waren .....

Van Visé tot aan de Ponderosa in Uikhoven hebben we nauwelijks 55 minuten gereden ..; hetgeen wil zeggen steeds vlotjes over de dertig km /h .....

de Leffes smaakten daarom ook voortreffelijk ....

Bijna Tachtig km en voor de verdere rest alles onbelangrijk ....

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

MOPKES




%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%




Een priester en een imam delen hetzelfde compartiment in de trein.. 
> Op een gegeven moment sluit de priester zijn bijbel en vraagt aan de imam:
> "Ik weet dat uw godsdienst U verbiedt om varkensvlees te eten.
> Hebt u er tijdens uw leven dan echt nog nooit van geproefd ?"
> De imam klapt zijn koran dicht en antwoordt:
> "Wel om eerlijk te zijn, bij zeldzame gelegenheden 
> is het mij inderdaad wel eens overkomen dat ik varkensvlees geproefd heb."
> Maar mag ik u nu ook eens iets vragen," zegt de imam,
> "uw godsdienst verplicht u tot een celibatair leven..."
> De priester onderbreekt hem en zegt:
> "Ik weet wat u nu gaat vragen, of ik ooit al eens van de verboden vruchten heb geproefd..
> Wel ik zal ook eerlijk zijn," zegt de priester, "
> Ik heb inderdaad al een tweetal keren van de verboden vruchten geproefd."
> De imam neemt zijn koran terug in de hand, knipoogt nog even naar de priester en zegt:
> "Veel lekkerder dan varkensvlees hé !"

> %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%







Geen opmerkingen:

Een reactie posten