% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

woensdag 2 maart 2016

woensdag 02 maart 2016

                                                   KLOTEWEER !!!!!


Milledju ... het is echt weer zoals in de goeie ouwe tijd ... Maartse buien .... zelfs hagel was er vandaag ..... wijselijk ben ik ook niet vertrokken met de fiets ...; te koud en te nat ..; Bang om ziek te worden ...

het zal voor de rest van de week ook niet veel beteren vrees ik .... de weerberichten zijn somber en eentonig .... misschien later in de week .;; we zien wel ...;
dan maar binnenshuis klussen .... vandaag een reuze VUIL werk achter de rug ... de volledige wand in de keuken heb ik het plakwerk afgekapt !!! wat een stof ;;; !!!! alles zoveel mogelijk afgedekt maar gene vans ..... moeder heeft werk gehad achteraf ... alles is nu weer ( of toch bijna proper) en het vuile werk is volledig achter de ug ..; nu kan ik aan de electriciteit beginnen ... stap voor stap .....

Niet te lang uitstellen want de natuur staat op ontploffen en zodra het warmer wordt zal er weer buiten in de tuin moeten geklost worden .....

Ik heb me een lekkere Barbera D'Alba opengetrokken van Piemonte en knus bij het vuur ben ik nu dit bericht aan het schrijven .... vervelen ??, dat ken ik niet ..; tijd te kort .....

Tussendoor de krant gelezen en weeral zo'n kutbericht van de politie gelezen :

Wielertoeristenclubs moeten hun ledenlijst niet online zetten ... Grotere onzin heb ik nog nooit gelezen ..... het eerste wat de politie en regering zou moeten doen is de betrapte inbrekers strenger straffen ..... niet alleen hunne naam opschrijven en weer laten lopen , nee effectieve straffen en fikse geldboetes ......
Het gemakkelijkste is om de problemen bij iemand anders te deponeren ..... akkoord dat men niet zijne dure fietsen of andere spullen onafgesloten moet achterlaten maar op de eerste plaats moet de politie ervoor zorgen dat er minder inbraken zijn en zich minder bezighouden met futuliteiten en brave burgers het leven lastig maken .....

Als het zover gekomen is dat men nog niet meer mag zeggen dat men een mooie fiets heeft gekocht !!!!???? Amaai .....
Natuurlijk moet men zelf ervoor zorgen dat zijn spullen veilig achter slot en grendel zitten maar men mag ook niet overdrijven ..... op de eerste plaats ben ik van mening dat mijn spullen ... mijn spullen zijn en vingers weg .... bij dat veilige gevoel moet de politie ons helpen en méér en beter patrouilleren....
Op de duur mogen we nog niet meer zeggen wat we doen of laten ..; waar zijn we mee bezig ???
trouwens om adressen van personen te vinden .... dat is géén enkel probleem ... het telefoonboek ,het internet enz enz .... een koud kunstje om iemands adres te bekomen en ook zijn reilen en zeilen na te gaan ....
In elk geval : IK GA NERGENS fietsen stelen of om het even wat anders ... méér nog ... ik ga nergens zomaar binnen ... zelfs niet bij vrienden ... ik zal me eerst melden ..... en dat verwacht ik van ander mensen ook bij mij..... indien niet .... ze zullen het geweten hebben .....
Ik heb zelfs enkele jaren geleden de politie hier thuis uitgenodigd om mijn beveiliging te komen bekijken en raadgevingen te doen .... ze zijn gekomen en ik heb er wat van opgestoken ....
ook als ik op vakantie ga verwittig ik de politie zodat ze ( soms ) extra patrouilleren ....enfin dat beweren ze toch ....

Ook heb ik van alles facturen en vooral ook foto's ..... en natuurlijk een goede woningverzekering waarin diefstal .....

Een goed hekwerk , goede sloten op de deuren Rolluiken enz enz .... je moet het die mannen ook moeilijk maken hé ..; ze zoeken de zwakke schakels uit zoveel is zeker .....
Uw code op uw bankkaart schrijven is volgens mij géén goed idee .... ook niet de sleutel op de deur laten zitten aan de buitenkant .... mensen zijn vaak nonchalant .....
Zo ook met online bankkieren ..... doe uw verrichtingen en sluit af ... schrijf uw code NOOIT ergens in bereik van Uw bankkaarten en de Fraude zal meevallen ... ik ben er zeker van ....

Ga niet in op telefoontjes .... de bank BELT U NOOIT Voor persoonlijke gegevens .... sommige mensen willen het gewoon niet begrijpen ..... als je de kat bij de melk zet ?????

Sterfgevallen zijn mijn inziens een veel groter risico als adressen op internet .... bij een sterfgeval weten de dieven ( al naargelang het bericht in de krant ) de exacte uren dat er niemand thuis is .....
idem dito bij geboortes enz enz .....

Wat zegt de politie hierover ..... ?????
Ik zal wel weer tegenwind krijgen hierover ..; so what ????

Ik probeer in elk geval mijn spullen op MIJN manier te beveiligen ... ik ben trouwens één van de enigen die ALTIJD een fietslot bij heeft ..... om na de rit de fiets aan het café af te sluiten .... alsook zet ik ALTIJD de sluiting van mijn achterwiel open ..; zodat een toevallige dief Niet ZOMAAR kan wegrijden met mijn fiets ... ik heb dan tijd om actie te ondernemen .....

Sla de dief echter NOOIT tegen zijn bakkes want dan heb je pas ECHT  problemen met de politie ...; wie is het slachtoffer en wie is dan de dader!!! begrijpe wie kan ..... ?????


In elk geval : als het weer een beetje meewil ben ik zondag van plan om naar Herstal en omgeving te fietsen .... de hellingen beginnen te lonken .... Rue de La Colline en Bois les Dames .... alsook Housse staan op het menu ..... start om negen .... terug rond de middag ..... ongeveer 80 km ......







************************************************************************



KIJK EENS NAAR VOLGENDE FILM : héééééééééél mooi .................

https://www.youtube.com/embed/ThFCg0tBDck




Geen opmerkingen:

Een reactie posten