% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

maandag 10 oktober 2016

Maandag 10 Oktober 2016



De Maasvallei : koolzaad geeft een mooie gele kleur aan t landschap ..... op de achtergrond: de kerk van Elsloo ........

...............................................................................................................................................

De racefiets staat aan de kant en zaterdag en zondag gaan fietsen met de MTB ... ( op de weg met slicks) mooi weer maar er staat zoals steeds dit jaar redelijk wat wind ....

Beide dagen een zestigtal km afgemalen op een gezapig tempo .... genieten van het tot nog behoorlijk goede weer en ook genieten van de panoram's die toch steeds weer veranderen gedurende de seizoenen...
na de ri ttelkens een drankje in het café ... moet kunnen .... een beetje zeveren her en der en een mopje tussendoor ....
Ook zoals in vorig bericht geschreven .... we zijn volop bezig met de wandelingen als voorbereiding op de HIKE in de dolomieten volgend jaar ... een goede voorbereiding is het halve werk ....

Na de camino de Santiago de Compostella heb ik praktisch niets meer gewandeld ... het vergt daarom weeral een hele aanpassing ..; de spieren zijn dat niet gewoon en temeer : getrainde fietsspieren kunnen niets verdragen .... het heeft wat tijd nodig ... en veel oefening ....

deze week zijn we begonnen aan wandelingen van ongeveer tien à twaalf kilometer .....
het gaat goed maar na de wandeling zijn mijn kuiten toch behoorlijk stijf .... een dag wandelen een dag fietsen ....; niet overdrijven en niet méét dan 12 km ...wandelen deze week en volgende week ook nog ... pas als de spieren niet meer sputteren is het tijd om de afstand te verhogen .... tegen volgend jaar juni zal het in orde zijn ... ge moogt gerust zijn ....

We pakken dat met verstand aan ..... inspanning ..; ontspanning en in de juiste dosering ... REGELMAAT is van cruciaal belang .... elke dag bezig blijven ....

Tegen het einde van November moeten we probleemloos driemaal per week twing kilometer kunnen wandelen .... gaat lukken ... zeker weten ....


met de fiets zal het enkel de MTB of de tandem zijn .... de koersfiets staat in de kelder en begint aan zijn winterslaap ....

zo weinig mogelijk met de auto ..... alles te voet of met de fiets ....


***********************************************************************



mopkes 


Een man ziet één van zijn oude vrienden in een rolstoel zitten.

“Wat is er met jou gebeurd?” vraagt hij, waarop de andere antwoordt :

“Een ongeval met mijn wagen !”

“De dokters hebben gezegd dat ik heel mijn leven verlamd zal blijven.”

“Maar man, dat is gewoon niet te geloven. Dat is verschrikkelijk.”

Waarop de andere hem aan zijn mouw trekt en in zijn oor fluistert :

“Aan niemand iets zeggen, dit moet een geheim blijven. Ik mankeer namelijk niets.”

“Ik doe dit alleen om de premie van de verzekering te incasseren, en geloof me, het werkt.”

Maar je kunt toch niet je ganse leven doen alsof je verlamd bent !”

Maar natuurlijk niet mijn ganse leven. Volgende week ga ik op bedevaart naar Lourdes!!”



In een Parijs café :

Een man zit aan een tafeltje en drinkt zonder verpozen de ene cognac na de andere.

Een dame die aan een tafeltje naast hem zit, zegt : “Mijnheer, denk er aan dat er elk jaar dertig duizend Fransen sterven als gevolg van het misbruik van alcohol.”

De andere antwoordt : “Ja en dan, ik ben Belg !!!”



Twee vriendinnen :

“Van welke schrijver hou jij het meest?”

“Van mijn minnaar.”

“Oh, ik wist niet dat hij schrijver is. Wat schrijft hij zoal?”

“Cheques”



De waarheid uit een kindermond :

De juf zegt : “ De leeuw is de koning van de dieren. Hij vreest maar één enkel ander dier. En dat is ….. ?”

Een jongetje steekt zijn vinger op en zegt : “De leeuwin juffrouw.”



"Mijn vrouw en ik zijn al heel vele jaren getrouwd en telkens wanneer ik thuis kom,

krijg ik van haar nog steeds een kus", zegt een man aan zijn vriend.

"Ik ken dat", antwoordt deze , "Alcoholcontrole ... "


Geen opmerkingen:

Een reactie posten