% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

zaterdag 15 oktober 2016

Zaterdag 15 oktober 2016

Gisteren vrijdag heb ik in de namiddag een ritje gemaakt met de MTB op d weg ... onderweg naar Valkenburg een groep wielertoeristen tegengekomen van Neeroeteren ...een kende daar een paar personen van .. enkele van vroeger op school en enkele van op t werk ... ik ben dan samen met hun richting Valkenburg gereden en onderweg een koffie gedronken in Meersen ....
Via de Kruisberg zijn we terug naar Maasmechlen gereden ... ik nog even naar Neerharen voor een pintje ... moet kunnen ....
De conditie zit er nog goed in en ik kon moeiteloos het tempo volgen alhoewel die mannen met de racefiets onderweg waren en ik met d MTB ... ik moest zelfs nog inhouden .... bewijst toch dat ik ee goede conditie heb ... temeer ook omdat het allemaal leeftijdgenoten waren ... dan pas kan je vergelijken ... tegen jonge getrainde mannen moet ik natuurlijk het laken leggen , en dat hoort ook zo ....maar toch sta ik toch mijn mannetje en de e zitten nog in de benen ....

In elk geval zijn we toch volop bezig met de voorbereidingen van volgend jaar .... over de technische veranderingen aan mijn Tandem heb ik met mijn fietsenmaker in Elsloo gesproken en dat komt dik in orde .... eerst overleggen en plannen ... dan uitvoeren ... eerst alle mogelijkheden bestuderen en de beste eruit kiezen ....

met de Organisator van de marathons " Stoneman" heb ik ook geregeld contact en hij geeft me ook nuttige tips ... in elk geval was hij heel enthousiast over mijn plannen met de Tandem en ook de indeling van de trips vond hij ook ....

voor de wandeling had hij twijfels of mijn vrouw dat aan zou kunnen op één dag .... 52 km en 3000 hoogtemeters .... maar hij kent mijn vrouw niet .... als er iemand is die het misschien niet aan kan ben IK het wel .... mijn vrouw wandelt gelijk een trein ... onvermoeibaar .... het enige wat mij zorgen baart zijn de moeilijke en gevaarlijke passages .... toch zegt de organisator dat er géén beveiliging touwen of haken noodzakelijk zijn .... ik ga me toch voorzien ... ik ken mijn vrouw ....en zeker is zeker ...

hier enkel passages waar we voorbij moeten ...






het ziet er toch vrij indrukwekkend uit ..... maar het zal wel lukken ..... nogmaals : een goede voorbereiding is al het halve werk ..... we hebben nog de ganse winter ....
















de trainingen verlopen vlot en het lichaam past zich goed aan .... de spierpijnen zijn heel goed te



verdragen of zelfs géén ... een teken om een beetje op te drijven .....

MET VERSTAND ...............

na een fikse training smaakt het eten en vooral de wijn nog vééééél beter !!!!!

Deze namiddag ... zaterdag dus .... zou het droog zijn en ga ik weer met de MTB een ritje maken ....
mijn vrouw is nu naar de Winkel met de fiets in EISDEN .... dus die heeft er straks op weer wat beweging opzitten .....

Mijn auto staat stil in de garage en de benzinetank blijft VOL ...... hahaha

Morgenvroeg ook weeral een ritje ... het zou mooi weer worden .... namiddag naar de koers in Zonhoven op TV kijken  maar eerst naar het WK in de woestijn PFFFFF die warmte is niet aan mij besteedt .... ik kan er niet goed tegen ..... de herfst en de Lente .. dat zijn mijn favoriete seizoenen .....


het stookseizoen is ondertussen bezig ...... amper een uurtje stoken in mijn speksteenkachel zorgt voor een aangename warmte gedurende 24 uren ..... één van mijn betere investeringen ;... amaai ... ik ben tevreden ..... zalige stralingswarmte .....

en GRATIS .........





MOPKE


Ik kreeg van een vriend een heel goede fles whisky,maar ik was met de fiets en was bang dat ik ging vallen en zodanig ook de fles zou breken. 
Daarom besloot ik maar de fles eerst leeg te drinken en maar goed ook,  
want ik ben zeker acht keer gevallen met de fiets!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten