% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

woensdag 12 oktober 2016

Woensdag 12 OKTOBER 2016



even een beetje techniek ......!!!!!

Hoe ouder men wordt hoe minder men tanden in de mond heeft en hoe meer tanden men op zijn fiets nodig heeft ..; zeker als men in de bergen gaat fietsen ......
Het is daarom verstandig om de versnelling aan te passen aan t terrein .... en vermits het terrein volgend jaar met de Tandem de dolomieten wordt ben ik nu al bezig met de mogelijkheden .....

Momenteel ligt er een negenspeed op van 11 naar 34 tanden .... wat eigenlijk al heel klein is maar omdat volgend jaar de Lavaredo op t programma staat vrees ik dat dit misschien toch niet genoeg zal zijn .... misschien wel misschien niet !!!! daarom neem ik het zekere voor het onzekere en zal ik een 40 T-REX monteren ....

hoe gaat dat in zijn werk ... wel: ik koop een nieuwe cassette van 11 naar 34 tanden en neem dan één tandwiel weg ( bv de zeventien) en monteer vanachter de T-REX 40 ... poepsimpel ....wel even de derailleur bijstellen en de ketting wat langer maken en uittesten natuurlijk ... BV op de Keutenberg ....
een goede voorbereiding is het halve werk en de vakantie begint al met de voorbereidingen ....















online kosten die cassettes niet veel geld ..... een beetje zoekwerk en hupsakee .....
Laat de Lavaredo maar komen








Morgen donderdag zou het droog zijn ... dus staat er weer in de voormiddag een fikse wandeling op t programma ... ongeveer  twaalf km .....  in de namiddag ga ik met de MTB op de weg een rit maken van een zestigtal km .... dus het wordt weer een mooie dag en de calorieën vliegen de deur uit ....

Een lekker flesje wijn en een trappistje zullen zeker géén kwaad kunnen .....


Het weerbericht op tv is vaak onbetrouwbaar en daarom heb ik gisteren een weerstation voor mijn eigen gemaakt ..... altijd juist .......hahahaha





Klok op de foto voor een vergroting ....................


****************************************************************************



Tijdens de wandeling van volgend jaar in de dolomieten zit er een stukje " gevaarlijk" in en ik ben dan ook volop aan t uitpluizen of we ons zullen moeten zekeren met stalen kabels aan de wand ...
de vragen zijn verstuurd naar de dolomieten , naar deskundigen, en ik wacht op antwoord ....

kijk zelf maar eens en oordeel zelf ..... mijn vrouwke denkt dat ze het zonder problemen zal durven ... voilà sè ... dat is de goei ingesteldheid ....






*********************************************************************************

Het komt in orde ..... we profiteren nog van onze goede gezondheid ... zolang het nog kan ........
maar ook komt de wintervakantie weer met rasse schreden korter bij .... deze winter heb ik ze weer kunnen overtuigen om de latten ook weer aan te binden ..... het hoeft voor haar niet snel te gaan maar wel blijven doen is belangrijk .... wanneer we vertrekken ??? als het mooi weer is een ganse week ....ik kijk naar niks of niemand meer .... we kunnen ALTIJD ..........
De ski's staan al klaar en de valiezen zijn snel gemaakt ....
Volgende week ga ik eens werk maken van nieuwe winterbanden ... amaai ... mijn oude gaan al meer dan vijftien jaar mee .... het waren goeie ..... binnenkort eens afspreken met mijn garage .... ook als je niet op vakantie gaat zijn winterbanden heel zinvol .... en kosten eigenlijk niets want als je ze hebt opliggen spaar je ondertussen de zomerbanden ....
Hier in België ook ... het maakt een wereld van verschil ... ook in de regen .... eigenlijk zou het moeten verplicht zijn .....
Nog steeds zijn er mensen die beweren dat winterbanden niet nodig zijn ... amaai ..... ondeskundigen ... ze weten of willen niet weten van de voordelen ....

**************************************************************************


MOPKE

Onderwerp: FW: Een geruststelling!




Mensen verouderen mentaal niet.

De hersenen van oudere mensen zijn traag, dit komt doordat ze zo veel weten.

Het duurt bij hen enkel langer om feiten te herinneren, omdat ze meer informatie in hun hersenen opgeslagen hebben.

Net zoals bij een harde schijf van een computer die vol raakt.

Zo doen oudere mensen er ook langer over om toegang te krijgen tot de informatie opgeslagen in hun brein.
Het menselijk brein werkt langzamer op oudere leeftijd, zei Dr. Michael Ramscar,
maar dit alleen omdat we meer informatie hebben opgeslagen.
Na verloop worden de hersenen van oudere mensen niet zwakker. Integendeel, zij weten gewoon meer.
Soms gaan oudere mensen naar een andere kamer om iets te halen en als ze daar zijn weten zij niet meer wat ze daar kwamen doen of zoeken.

Het is geen geheugenprobleem, het is een natuurlijke manier om meer beweging te hebben.
Voila!

Ik heb meerdere vrienden waar ik dit moet naar toe sturen, maar ik kan mij hun namen niet herinneren...

Gelieve dus dit naar uw vrienden door te sturen, misschien zijn dit ook mijn vrienden!
PROBLEEM OPGELOST!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten