% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

woensdag 5 oktober 2016

Woensdag 05 Oktober 2016




Deze week nog niet veel berichten gepost om de eenvoudige reden dat ik in het weekend flink ziek geweest ben ..; waarschijnlijk een voedselvergiftiging of iets dergelijks .... in elk geval flink gekotst en gescheten ....

enkel één dag ... daarna weer fors beter .... allez .. ik kan ermee leven .....


Nog gene fiets aangeraakt ... ook  omdat ik eigenlijk géén goesting had ... een beetje deéompresseren van de voorbije inspanningen kan géén kwaad en het lichaam af en toe de nodige rust geven ....
maar de adrenaline kruipt alweer welig rond en de plannen voor volgend jaar zijn al gesmeed ;...

Mijn vrouwke is blijkbaar een beetje jaloers op mijn trofees van de Stoneman en zou er ook graag zo eentje willen ..... wel : ze wordt op haar wenken bediend .....;
Volgend jaar ( waarschijnlijk ergens in Juni ... bij mooi weer )ik heb nog een paar dagen verlof gevonden ,hahaha , gaan we ... houw U vast ......
met de Tandem eerst de Stoneman Road rijden ( niet op één dag want dat is te hoog gegrepen maar of op twee of op drie dagen ) zilver of brons dus .... onbelangrijk eigenlijk ..; genieten is de boodschap ....
maar nu komt het : in dezelfde week willen we de Stoneman HIKE ..... op één dag doen ..... GOUD dus ...
52 km te voet en 3000 hoogtemeters .....




het is niet niks .... we zullen héééél vroeg s'morgens moeten vertrekken .... ik reken op 15 uren wandelen ... 17 uren rust inbegrepen ....

goud krijg je niet voor niets ....

Ik ben dan ook supertrots dat mijn vrouwke dat op hare leeftijd nog wil proberen .... maar het is een taaie ... zééééér taaie ....
in elk geval zijn we vandaag begonnen met de trainingen ....
MET VERSTAND ..... amper drie kilometer te voet naar den ALDI en terug .... om te lachen ??? helemaal niet ..... vanaf vandaag wordt ALLES te voet of met de fiets gedaan .... stelselmatig worden de afstanden opgedreven ... het lichaam de tijd geven om zich aan te passen ..
afwisselend wandelen en fietsen ... caloriën verbruiken en tegelijk fundering graven voor volgend
jaar .... ge moogt gerust zijn : we zullen er klaar voor zijn ....
langzaam opbouwen ... hoe dieper de fundering ... hoe hoger het gebouw .....

De Stoneman road zullen we op twee of drie dagen afwerken ..; dat staat nog niet vast .... de Lavaredo zal zoals steeds de scherprechter zijn .... niets MOET ...
de week zal er zo uitzien : Reis op de zondag .... Ma di en wo worden uitgetrokken voor de Stoneman Road ..... donderdag rustdag en vrijdag de HIKE ( wandelen ) 52 km ... en drieduizend hoogtemeter ...

Eventueel (als we het niet mochten redden ) kunnen we onderweg in een rifugio slapen ....
als ik iets doe dan ben ik op ALLES voorbereid .... je kan je dan nog heel goed voorbereiden .. er kan
altijd iets mislopen en steeds moet je een plan B hebben ....
aanpassingen aan de tandem zullen noodzakelijk zijn ... ik ben er al mee bezig .....

wat nemen we mee tijdens de wandeling ??? ook daar zijn we al mee bezig ... ik zal de zware rugzak dragen en ALLES meenemen ... dwz dat ik er HIER al zal mee trainen ....
de tocht is 52 km ... dat wil zeggen dat we hier in de maand mei ... VERSCHILLENDE keren OVER de 52 km zullen wandelen ... overschot moeten we hebben ....
meermaals per week van hier naar Genk en terug of meermaals van hier naar Tongeren en terug .... dat zijn zowat de afstanden ..... die we MAKKELLIJK moeten kunnen lopen ....
de voorbereiding is VANDAAG begonnen en dat wil zeggen dat de vakantie ook VANDAAG is begonnen ..... een goede voorbereiding is het halve werk .....
alles wordt tot in de puntjes voorbereidt .... de rugzak zal weer vaak in de living liggen en gewogen worden en overleg plegen : wat moet /mag er nog uit ???
We hebben weer een doel ..... en dat is zéééér voornaam .... of we het zullen halen ?? dat zal de tijd uitwijzen .... ik weet in elk geval wat te doen in de wintermaanden .....
je zal me waarschijnlijk vaak tegenkomen , zowel te voet als op de Tandem ....

Hoeveel tijd zullen we nodig hebben om deze HIKE tot een goed einde te brengen .....
hier een vuistregel : op vlakke  weg : 5 km/u tel daarbij 10minuten per 100 hoogtemeter ....
in ons geval 3000 hoogtemeters = dus 300 minuten ( vijf uren )
dus een simpel rekensom leert ons dat 52 : 5 = 10,4 uren plus de 5 uren =15,4 u wandelen daarbij nog twee uren rust = 17 u

een dag telt 24 uren ... dus ....... vul het zelf maar in ..........
als we om 04 U vertrekken zijn we terug binnen om 21.00 U

een hele uitdaging ..... maar we zijn eraan begonnen .... en zoals steeds ... als we iets in onze kop hebben dat komt dat meestal in orde ... op voorwaarde dat we gezond blijven natuurlijk .... maar je kan het ook omdraaien ..; doordat we zulke zaken doen blijven we gezond !!!


Daarbij nog het volgende nieuws : ik heb een drone gekocht met een 4 K camera ... de beelden zullen PRACHTIG zijn .... alles op en top ... de drone volgt me automatisch .... vanuit de lucht beelden .... zalig om  te herbekijken ....
Stilstaan is achteruitgaan ... IK blijf bij ..; zolang het kan ,en ik geniet er met volle teugen van ....
als ik terugkijk naar de beelden van vorige fietsvakantie ... ik geniet ervan steeds weer ... het kost weliswaar veel moeite om cameras mee te zeulen en af en toe beelden te schieten ... het kost ook tijd maar daarvan heb ik genoeg ... jullie hebben het uur ... ik heb de tijd ...


Morgen ga ik in elk geval nog eens fietsen met de MTB op de weg ... de koersfiets staat op stal en zal maar sporadisch nog eens verschijnen .. vanaf nu de MTB op de weg ....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten