% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

vrijdag 30 september 2016

Vrijdag 30 september 2016

TRE CIME DI LAVAREDO 

Hoog tijd om de Tre cime do Lavaredo eens voor te stellen ...

Tijdens mijn rit van de Stoneman ROAD was dit de VIJFDE col van de zeven ...amaai wat een kreng !!!



Zo zou ik hem ook wel eens willen beklimmen .... volgend jaar in Mei misschien !!!







Dan ben ik wel al 66 jaar en eigenlijk had ik gezegd dat het dit jaar de laatste keer was ... ik heb dat kreng al 13 keer beklommen .... en hij wordt steeds steiler mijn gedacht .......




Hoe donkerder de kleur , hoe steiler !!!!



















boven : de gegevens van de laatste 3,6 km ..... het is niet niks ..... amaai de procenten vliegen je om de oren ..... Gemiddeld 12,4 % met vele uitschieters boven de 20%.......;

wat een prengel .... ik had van voor 34 tanden en vanachter 32 ... en nog keek ik naar beneden of er soms nog meer waren hahaha ... als vijfde col ..... een hele beproeving ........

dan ook nog op het heetst van de dag ..; recht in de zon ... wel een voordeel is dat er dan niet veel auto's meer naar boven rijden ... het is nl een tolweg en de auto's moeten 25 euro betalen ... fietsers mogen gelukkig gratis .... het zou er nog moeten bijkomen dat we moesten betalen om af te zien ....


In elk geval is de totale klim amper 7,5 km maar superlastig .... het begint aan het Misurina meer ..; de eerste km is al direkt tot 19%   dan volgt er een vlak stuk tot de plaats waar de auto's tol moeten betalen en vervolgens gaat het een 400 tal meter zelfs naar beneden .... dat haalt het gemiddelde wel sterk naar beneden en het is zwaar om daarna weer de juiste cadans te vinden .... op de kleinste versnelling zoveel is zeker ..... en niet te ver vooruit kijken zodat je niet teveel van dat zwart asfalt voor je omhoog ziet kruipen ...
dan volgt er een lang recht stuk en dat vind ik het moeilijkste ... je ziet teveel ... zodra je aan de bochten komt is het ondanks nog steiler toch makkelijker omdat je in de bochten een beetje kan foetelen en zigzaggend over de weg rijden zodat de benen toch even ontspannen ....
de laatste twee km zie je de Auronzo hut ( top) liggen maar die komt tergend langzaam dichterbij ....
Twee keer zet ik even voet aan de grond om even op adem te komen .....
Boven was het erg druk ... vele en vele geparkeerde auto's ..... ik rij onmiddellijk naar de achterkant van de hut om mijn polsband af te stempelen ( checkpoint Stoneman)
De tang is echter gestolen en ik maak dan maar een foto als bewijs dat ik er was ..... amaai ... wie steelt nu een tang ??? wat kun je daar in hemelsnaam mee doen ???? later op de dag merk ik dat ook de tang op de Passo san antonio gestolen is ..... ik meld dat aan de organisator ... hij wist er al van ...; al tweemaal is dat gebeurt verteld hij mij.....

omdat de weg dood loopt voor de racefiets moet ik via dezelfde weg terug naar beneden ... dan pas zie je hoe steil dat onding is ..... omdat ik géén helm heb ( in de volgauto laten liggen ) rij ik niet al te snel naar beneden en kan op die manier een beetje genieten van het uitzicht .....

nog twee cols te gaan maar ik wist dan al dat het goud binnen handbereik was ..... de lastigste cols waren achter de rug .... en ik was toch nog een beetje voor op het schema....


De Lavaredo is en blijft een kuitenbijter ... ook de beroepsrenners bijten hierop hun tanden stuk ....
ook die mannen moeten op zulk een dag een paar tanden laten bijsteken vanachter .... 28 en 30 zijn géén uitzondering ....
Toch hopen bewondering ... ze rijden juist geteld de dubbele snelheid als ik naar boven .... ik reed konstant 8 KM/u   die mannen zestien à zeventien km/u ... ga er maar eens aanstaan ....

ze zijn dan wel jong en licht ... maar toch ... hopen respect ........
Diegene onder jullie die de Lavaredo al eens gereden hebben , weten waarover ik het heb .....

waarschijnlijk ga ik volgend jaar in Mei terug en hoop dat er nog pakken sneeuw ligt ... het is eens wat anders ..... we zien wel .... er zijn al een paar gegadigden ....;


Dit is de trofee van de ROAD marathon... op voorwaarde dat je op één dag ZEVEN cols en 193 km en 4738 hoogtemeters kan overwinnen ....mij pakken ze hem niet meer af ..... volgend jaar misschien nog een steen erbij ??? eerst gezond blijven ... maar plannen kan géén kwaad en het doel heiligt de middelen ..... als een mens een doel heeft .... dan kan hij veel

IF you can dream it , you can do it !!!!









Mooie trofee en mooie kledij ..... ik ben er trots op !!!!!!

***************************************************************************










Geen opmerkingen:

Een reactie posten