% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

zaterdag 25 juli 2015



Het bezoek uit Spanje is vertrokken .... de feestweek is achter de rug ... nu is het weer tijd om op " een mager" wei gaan te staan en de drankjes en aperitiefjes een beetje achterwege te laten ...
Het is goed geweest en we hebben uitstekend weer gehad ....

binnen anderhalve maand ga ik trachten ' in de dolomieten, twee marathons binnen één week te rijden .... eentje op asfalt ( 193 km en ZEVEN bergpassen) en eentje onverhard van 120 km .... beiden tellen méér dan vierduizend hoogtemeters ... dat kan tellen ...




Op bovenstaande grafiek kan je zien ... 4700 hoogtemeter en ZEVEN COLS : Im Gemark,Falzarego, Giau , Tre Croci, Lavaredo, San Antonio en Kreuzbergpas.... een hele boterham .... daarbij 193 km .... en dit met de MTB ........ het zal een hele uitdaging zijn .... maar de voorbereidingen lopen goed .... een weekje rusten heeft deugd gedaan en nu weer met VOLLE goesting er tegenaan ...
Snelheid speelt géén rol ... het is wel de bedoeling om de ritten op één dag af te leggen dus zal ik s' morgens zéér vroeg uit de veren moeten om dit te realiseren ....
Wanneer dit juist te geburen staat hangt af van het weerbericht ... ergens in september zoveel is zeker ... maar omdat ik naar niemand hoef te kijken ( alléén naar het weerbericht ) zal ik ZEKER mooi weer hebben ....
Aan alles wordt gedacht .... voor de rit op de weg zal ik met slicks rijden ( ik heb een stel nieuwe wielen gekocht met bijpassende cassette ......... voor de rit op onverhard heb ik andere wielen .... met een andere cassette ............ een speciale fietsendrager voor op de wagen heb ik ook gekocht ... zodat ook de Tandem mee kan en zodat ik de rest van de week samen met t vrouwke wat zal kunnen " los" rijden ....



De ritten met de tandem staan ook al vast ......... we hebben tijd en we zullen genieten .... voor mij ideaal om de benen wat los te trappen .... ook zal ik tijdens deze ritten trachten vele en mooie foto's ( video's) te maken ..... ik heb er ruimschoots de tijd voor ..........

De komende maan zal er dus flink getraind moeten worden ....... te beginnen met morgen ....zondag zou het goed weer worden ..; dus vroeg uit de veren en een flinke rit met flink wat hoogtemeters ...
te beginnen in Nederlands Limburg en vervolgens de voerstreek ... ik zie wel waar ik uitkom en vermits ik alleen ben , heb ik altijd wind op kop .... goede training .......

afwisselend een rit met de tandem en dan komt dat dik in orde ........... ik ga steeds met de MTB omdat ik die houding helemaal gewoon wil worden en ook omdat ik GRAAG met de MTB rij .... de snelheid ligt wel wat lager maar dat vind ik niet erg ... ik geniet ervan en dat is het voornaamste ... ook val ik minder plat met de MTB ... hetgeen ook wel een voordeel is ....
Omdat ik tijdens de marathons in de dolomieten ook een mooie videofilm wil maken ben ik bezig om één en ander uit te testen ... steeds wil ik méér en beter .... later méér daarover .... de beelden zullen GOED zijn ... zoveel is zeker ...




***********************************************************************


mopke

Pierre zit in 't café te drinken en moet na een tijdje naar de wc.
Hij staat op van de barkruk en wankelt naar het toilet.
Daar aangekomen kotst hij zijn hele pak onder.
Hij begint direct te zuchten dat Rita hem vermoordt als ze ziet
dat ie z'n kleren onder gekotst heeft.

Jacques die naast hem staat te pissen kijkt hem aan en zegt: "Waarom doe je niet gewoon wat ik altijd doe als mij dat overkomt? Steek een briefje van 50 in je borstzakje en zeg tegen Rita dat iemand anders dat heeft gedaan en dat je 50 euro hebt gekregen om je pak te laten stomen".
Goed plan, denkt hij bij zichzelf, en hij gaat weer aan de bar zitten en drinkt er nog een paar.
Zwaar in de olie keert hij laat in de avond naar huis, waar hij Rita boos aantreft.
Als ze zijn kostuum ziet, begint ze tekeer te gaan zoals hij al vermoedde, maar hij sust haar en vertelt haar dat iemand anders op zijn pak kotste en dat die persoon hem 50 euro heeft gegeven om zijn pak te laten stomen.
Rita kijkt naar het borstzakje en ziet daar 2 briefjes van 50 euro zitten, dus vraagt ze waarom er dan 100 euro in zit.
O ja, antwoordt Pierre, er heeft ook nog iemand in m'n broek gescheten !!! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten