% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

vrijdag 27 november 2015

Vrijdag 27 November 2015

Vandaag vrijdag een prachtig ritje gemaakt , hier in de omgeving..... mensen mensen wat is het mooi in onze provincie om te fietsen ..; en zeggen dat 90% van de bevolking dit nog NOOIT gezien heeft ....Foto genomen in Zutendaal in de bossen ..; kijk eens hoe mooi en hoe goed onderhouden ...
Ik geniet er telkens van ....

Het was een beetje wind maar droog ( niet zo mooi als gisteren maar toch) héél goed fietsweer ....
Onderweg zoals gewoonlijk enkele foto's genomen .... en tijd genomen om wat rond te kijken ....


Vooreerst de Aspermanvijver in Opgrimbie ( tussen Rekem en Opgrimbie )  hij is terug gevuld .... enkele dagengeleden nog helemaal leeg en zuivergemaakt door mensen van bosbeheer ....
Het ziet er goed uit ..... vele malen heb ik hier in mijn jeugdjaren gezwommen en in de winter geschaatst .... veel plezier gehad .... ik keer er wekelijks even terug en geniet van de herinneringen ....
Mijn grootvader zei altijd : als je leeft van de herinneringen dan leef je tweemaal .... en gelijk heeft had hij ..... zeker weten ...

Verder naar Neerharen via bosrijke weggetjes .... even voorbij aan de "côte d'or"  


even voorbij aan la bûte au bois .....prachtig gelegen restaurant .... maar geen spek voor mijne bek ..; een beetje prijzig en veel chichi ....

Even verder vraag ik me toch af hoe ze het doen om deze bomen te snoeien ???? ik zou het graag eens zien ...;







Ik kan me nauwelijks voorstellen dat die bomen "vanzelver" deze vorm aannemen ....

voilà .... verder ging het via Gellik, enz enz enz ..... terug naar Zutendaal en Rekem , Neerharen
Bij Mesjeu in Neerharen een koppel DUVELTJES   gedronken .... héérlijk .....
het café zat redelijk vol en de ambiance zat erin ... kaarters , biljart en andere zeveraars genoeg ... een mopje en zoverder .....
Voilà weeral een geslaagde namiddag ..... een vijftigtal km ..... en genoten ..; zeg nu zelf ... moet dat méér zijn ???





******************************************************************************

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten