% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

zondag 29 november 2015

Zondag 29 November 2015

De wijnvelden van Barolo en Barbaresco ...aan de voet van de valle D'Aosta ( Pimonte ... Italië)

Volgens mij de beste wijnen van Italië .... Barolo en Barbaresco ( Ofschoon Barbaresco goedkoper is als Barolo ..; vind ik hem toch beter ... ietsje zachter en minder koppig .... )
gemaakt van de druif NEBBIOLO.... beide verkrijgbaar in alle grootwarenhuizen en in de betere wijnzaken en natuurlijk ook op internet .... in alle prijsklassen maar reken toch maar op een beginprijs van 12 Euro tot vijftig en méér ..... af en toe gun ik er mij toch eens ééntje ....het leven is te kort om naar de kloten te helpen .... en je neemt NIETS mee ... denk eraan ... het leven is hier en nu .... niet zoals die IS Strijders die denken dat wanneer ze zichzelf hebben opgeblazen, 60 maagden op hun staan te wachten bij Allah ... noppes ... niemand niemendallen ....stom klootzakken ....


Op de achtergrond zie je de Alpen liggen ..... ze beschermen de wijngaarden tegen de koude van het noorden ....

*******************************************************************

Gisteren heb ik een andere TOPPER uit Italië gedronken ...



Den deze komt uit Toscana ...... Montalcino ... ten zuiden van Sienna ..... Miljaar ..; alsof een engeltje op je tong pist ..... vanaf 13 euro en méér ..... deze komt uit de Aldi maar in de Delhaize hebben ze nog betere ..... heeel lekker ....
***********************************************************************

Deze morgen vroeg opgestaan ... door het raam gepiept .... NAT .....!!!!!! terug het bed in gekropen .... om negen uur nog altijd nat ...... dan maar de fiets poetsen .... het was nodig en ik heb het grondig gedaan .... maar goed dat ik niet vertrokken ben want om halftwaalf is het hard beginnen regenen ...

géén erg ..; ik heb tijd genoeg in de week om te fietsen .... dinsdag zou het droog zijn en woensdag ook ... dus ....




Gisteren en vandaag is het skiseizoen begonnen ..; kijk naar de foto op kronplatz .... met die sneeuwkanonnen kunnen ze toch veel tegenwoordig .... als het koud genoeg is maken ze sneeuw ....en deze sneeuw blijft ook langer liggen als natuursneeuw omdat de vorming van de kristallen anders zijn als van natuursneeuw ... een ander voordeel ( heb ik me laten wijsmaken) dat na het winterseizoen , als de sneeuw begint te smelten , is dat beter voor de natuur , doordat de kunstsneeuw niet zo snel smelt kan hij beter in de grond dringen , hetgeen heel goed is voor het gras en bloemen ....
Het is héél vroeg op het seizoen en dat is goed voor de plaatselijke uitbaters ... zij moeten tenslotte leven van de toeristen ... géén sneeuw , géén toeristen .....
Dat is het nadeel ( of voordeel, hangt ervan af hoe je het bekijkt) van internet .... de mensen kunnen LIVE zien wat er gebeurt op de pistes en zonder sneeuw ..; gééén toeristen ....

***********************************************************************


Hier een filmpje : de moeite waard ... amaai ... wat die allemaal kan met zijn BIKE



http://www.youtube.com/embed/oCPTZi2Srdw?feature=player_embedded



**************************************************************************


Hier een filmpje van uiterst mooie reclame .... ook héél goed ...

Dxy4n0UT82o-rel=0


Voilà ... dat was het voor vandaag ...... niet veel fietsnieuws ..... maar daar komt verandering in .... ik voel me goed ... héél goed zelfs en dat gaat zich vertalen in mooie ritten ..... maar voorlopig niet overdrijven , het is nog tevroeg op het seizoen

nu is het de bedoeling om een goede basis te leggen en dat doe je door met een niet te hoge hartslag kilometers afmalen ..... komt in orde ........

***************************************************************************











Geen opmerkingen:

Een reactie posten