% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

dinsdag 6 september 2016

Dinsdag 06 september 2016



Yep .... eindelijk weer wat tijd om de blog aan te vullen .... de voorbije maanden te druk gehad met trainen en de werken thuis .....

de vele trainingsuren hebben hun vruchten echter afgeworpen .... ondertussen zitten de dolomieten erop en ik heb de vooropgestelde doelen bereikt zij het met moeite ....


twee marathons binnen drie dagen en beide malen méér dan4000 hoogtemeters ;; het is niet niks ...
ik heb beide malen echter goud gehaald ( het parkoers af leggen op één dag dus)
zie bovenstaande foto : apetrots met mijn trofees .... eenmaal stoneman road en eenmaal stone dolomiti ....
hoe werkt het ???

de avond voordat je de route wil rijden moet je een startpakket kopen ..... je moet dan de dag zelf een polsband aandoen en bij iedere kontrolepost ( boven op een col ) moet je met een tang een gaatje knippen in die polsband ...
nadat je de vijf kontroleposten hebt gehaald en naargelang de tijd ( één ,twee of drie dagen ) wordt het een trofee: goud zilver of brons !!

beide malen heb ik goud gehaald ....

Op de weg met de race fiets : 193 KM 4738 HM en  ZEVEN COLS ......




De eerste dag ben ik om 05.26 U s morgens vertrokken met licht op de fiets want het was nog peke donker .... gelukkig had ik wel een volgwagen die me de nodige assistentie heeft gegeven ....

om zeven uur was ik al in Cortina d4ampezzo en kon ik al aan de tweede col van de dag beginnen : de Falzarego .... 19 km lang en gemiddeld 6% ....



De derde col van de dag was de Giau pass.... een verschrikking ... steeds over de 10 % en behoorlijk lang .... op reserve rijden was dan ook de boodschap .... 34 X32...... acht à negen per uur naar boven ....

Op de giau pass was het ook tijd om mijn tweede kontrolestempel te nemen ....

daarna in vliegende vaart naar de vierde pas .. Tre croci ..... ! km lang en steeds 8%... viel mee ... alleen de warmte begon parten te spelen ... ik lag nog steeds een uur voor op t schema....
op naar de vijfde en moeilijkste van de dag ... Tre cime de Lavaredo ...


In volle zon ben ik naar boven gepeddeld ... steeds op mijn kleinste versnelling ..... als ik deze zou halen lag goud binnen bereik .... ondertussen was het toch al vier uur in de namiddag .....


een korte rust aan t meer van Misurina deed wonderen en daarom heb ik de top ook gehaald ....



weeral tijd om te stempelen ...... drie kontroleposten waren al binnen .... vanaf nu wist ik al bijna zeker dat ik het zou halen .... nog Twee cols .... eerst 25 km bergaf maar dat viel behoorlijk tegen met de wind die ik pal op kop had .... de voorlaatste col : san Antonio is ook niet min en de eerfste vier kilometer steeds over de 10 % .....
het begon te pitsen ..... maar éénmaal de top en de voorlaatste kontrolepost bereikt , kreeg ik vleugels de laatste ( croce comelico) vloog onder de wielen door .... lees de rest morgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten