% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

woensdag 10 juni 2015

Woensdag 10 juni 2015



Voilà ...... ik heb na rijp overleg de " BLADZIJDE OMGEDRAAID"..............................................

één dag na mijn 64ste verjaardag kreeg mijn leven een volledige nieuwe wending .... Vanaf nu staat alles in het teken van de periode die me nog resten in mijn leven ,om op een aangename manier te sporten .... Wie zal het zeggen ??? hoeveel jaren kan ik het nog ??? het is al een hele uitzondering dat ik het nog kan ......... Daarom heb ik besloten om datgene wat ik GRAAG doe te combineren met datgene wat ik GOED kan....
Even wat uitleg .... met graag bedoel ik MTB in de bergen   met goed bedoel ik minder snel maar langer ........... hoe ouder men wordt hoe meer men op een diesel ipv op een benzinemotor lijkt.... dat is een NATUURWET voor iedereen !!!!!!!
Na rijp overleg heb ik besloten ( nu het nog kan) om ergens in September .......... TWEE mountainbikemarathons  binnen één week te gaan rijden in de dolomieten ................
ééntje van 87 km en 4700 hoogtemeters en ééntje van 120 km en 4300 hoogtemeters ........

Na mijn sleutelbeenbreuk ben ik voorlopig toe " kalmpjes aan"  hoeft géén probleem te zijn ... eerder een voordeel ....... wandelen , langzaam fietsen en bewegen met een lage hartslag ... VETVERBRANDING ....... ik stond al redelijk goed qua vetpercentage maar het kan nog véél beter ....
Mijn doelstelling is om 7 kilo te vermageren ......... hoe????
Vanaf gisteren komt er géén enkele trappist nog op tafel .... ook mijn dagelijks ijsje komt te vervallen , géén tussendoortjes en veeeel rauwkost .......
Het enige wat ik niet zal laten is de wijn .... maar dat is een natuurproduct en ik heb daar géén last van , integendeel ...........



Van zodra het kan zal ik daarom vééééééééééél en lange ritten ondernemen ( type Monschau en dergelijke)

Op zeven juli moet ik op controle en ik ben er zeker van dat ik dan groen licht zal krijgen ( zeker om op de weg te rijden ) dan resten er nog twee maanden om op peil te komen ... zal lukken ... zeker weten .......
Alles in functie van MIJN fietsweek ........... die zal willen meekomen tijdens de trainingsritten zal zich moeten aanpassen aan uur van vertrek , km, hm en uur van thuiskomst....( en niet omgekeerd zoals steeds in het verleden )

Ik wil ECHT weten waar mijn limieten liggen en het is NU of NOOIT ..........
zeven dagen op zeven heb ik de tijd .... het enige waar ik nog rekening mee hou ,is het weerbericht ....
Mooi weer ???? hupsakee .... 200 km .......... alléén ??? géén probleem .... dat zijn de beste trainingen .....en ge moogt gerust zijn .... ik heb alles bij ... bandjes pomp , kettingpons enz enz enz en méér nog ik weet ermee om te gaan ........

Het grote voordeel van die marathons .... ik ken de weg vanbuiten en heb de beklimmingen al vaak gereden maar nog nooit ALLES  op één dag ........ Ik heb al uitgerekend  dat ik met rust, eten en drinken.... zo'n veertien uren onderweg zal zijn .... dus vertrek om VIJF uur s'morgens wil in het beste geval zeggen  terug om zeven uur s'avonds ....
nog een heel groot voordeel is dat ik steeds ( moest het nodig zijn) weet waarnaartoe om het makkelijker te maken en of zelfs volledig af te breken .... een hele geruststelling ..... het is tenslotte fietsen in ALPINE gebied en ik ONDERSCHAT dat zeker niet ..... de sterkste is STEEDS de BERG !!!

voilà ... de doelen liggen vast ....... ik heb weer iets om naartoe te leven ..... de landkaarten liggen op tafel en op de pc kan ik ook veel lezen en ( leren) van mensen die het al gedaan hebben .........

STONEMAN
HERO

Twee namen om van weg te dromen ..... binnenkort ben ik (wellicht ) Stoneman en HERO !!!!!!!!
Ervaring heb ik genoeg , die nu nog op de juiste manier gebruiken is de boodschap ..........
Luisteren naar de signalen van je lichaam ... ( voorlopig zijn het zwakke signalen) vanaf volgende week lichtjes opdrijven ................

Vanaf nu weer regelmatig berichtjes .......... heb je interesse ??? gewoon lezen .... heb je géén interesse?? gewoon de vuilbak inkieperen ... ik lig er niet wakker van !!!!!!!!!



Mijne bompa kijkt toe vanuit de hemel ( daar ben ik zeker van) en zegt luidop :
MARKSKE GOE BEZIG MENNEKE .................


Zoals ik FIER ben op mijn kleindochter ... zo fier zou hij wellicht ook zijn op zijne kleinzoon ( zeker weten)

Voilà .... nu een beetje rondpeddelen op mijne damesfiets in het dorp ..... het woord vervelen staat niet in mijne vocabulaire ......














Geen opmerkingen:

Een reactie posten