% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

dinsdag 30 juni 2015

dinsdag 30 juni 2015







Gisteren ritje Valkenburg en omstreken ... boven zie je een paar foto's van onderweg ....soms loont het de moeite om even halt te houden en te genieten ..........
Het was wel warm en voldoende drinken is nu wel van belang .... een tachtigtal km en verschillende hellingen .... niet te snel bergop maar ik ben aan t trainen om met een hoge trapfrequentie bergop te rijden ... dit om te oefenen want ik zal dat nodig hebben tijdens de twee marathons in september ....
hoe hoger de trapfrequentie hoe minder watts men moet duwen en dus hoe minder kracht men verspeelt ......... ik ben erop aan t trainen .... natuurlijk gaat dat wel ten koste van het gemiddelde maar dat is onbelangrijk ......

Vandaag in de voormiddag in de tuin gewerkt ... gras gemaaid , haag geschoren enz enz ... alles een beetje bijgeknipt ... het resultaat mag er zijn ....












Namiddag een ritje van ongeveer 50 km met de tandem .... bosrijke omgeving opgezocht om wat schaduw te hebben ... mooi ritje kris -kras door Zutendaal ......

De temperaturen lopen hoog op en tijdens de rit hebben we een terrasje aangedaan voor een lekkere verfrissing ... amaai : doodgaan van de dorst moet verschrikkelijk zijn ........
Na de rit een heerlijke duik in het zwembad ......heel verfrissend .....

Vervolgens heb ik een ananas opgesneden en enkele rondellen binnengewerkt .... volgens Fulvio zou dat goed zijn om "vet" te verbruiken ... ik ga dat eens opzoeken straks op google ...... of het zo is of niet ,in elk geval wel lekker .... en verfrissend .........

Morgenvroeg ga ik alleen een langere rit maken ... vroeg uit de veren zodat ik voor de hitte terug ben .... ook staan er flink wat hellingen in het parkoers ..... ik zie wel ...

*****************************************************************************

mopkes

Doordenkertjes om bij te glimlachen...


          
          Doordenkertjes om bij te glimlachen.


          
          1. Ik heb een mooi figuur geslagen. Ze sloeg terug.


          2. Het voordeel van een bezoek aan de huidarts is dat je de uitslag hebt voor het onderzoek.


          3. Het leven is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit.

          4. Deze honing heeft een bijsmaak.

          5. Wat gebeurt er als een man tot zijn navel in het water staat? ... Dat gaat zijn verstand te boven.

          6. Leerkracht: Veel te sterk woord voor onderwijzer.

          7. Geef mij maar een joint, zei de goudvis. Dan word ik haai.

          8. Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes
          de snelste zijn geweest.

          9. Liefde is blind, lingerie is braille.

          10. Waarom is Christus niet in Nederland geboren? Omdat ze daar geen 3 wijzen konden vinden !!!!!!

          11. Ik zou een zelfhulpgroep voor mensen met fobieën oprichten, maar ik durf niet.

          12. Iemand die in Jezus Christus gelooft is christelijk. Ik geloof in God, dus ik ben goddelijk.

          13. Er zijn ontzettend veel restaurants waar je Chinees kunt eten.
          Maar het helpt niet. Er komen er zelfs nog bij.

          14. Het is toch raar, dat mijn neus loopt en mijn voeten ruiken.

          15. Waarom nam Noë slechts twee exemplaren mee van elke soort?
          Omdat zijn ark niet verzekerd was voor derden.

          16. Toppunt van discriminatie: alle plantjes water geven behalve de afrikaantjes.

          17. Welk dier bestaat voor drie kwart uit wol? ... Een wolf

          18. Wat zegt een eend die tegen de muur vliegt? ... Kwak

          19. Alcohol is je grootste vijand maar in de bijbel staat: heb uw vijand lief.

          20. Wat is de huidige benaming van een postduif? Een e-meeuw.

          21. Vroeger was ik schizofreen, maar nu zijn we ok.

          22. Als het leven geen zin meer heeft, hoe kunnen we er dan een punt achter zetten?

          23. Gelezen op een bordje bij waarzegster: 'Gesloten wegens onvoorziene
          omstandigheden'

          24. Gelezen op een bord aan een plantenkwekerij (echt waar!) 'wegens

          veranderingen zaad langs achter'


**********************************************************************


******************************************************************************


Moraal

Er was een rivier en boven die rivier daar vloog een vliegje, maar in die rivier daar zwom een zalm en die zalm die dacht: "als dat vliegje nou naar
beneden vliegt, dan eet ik mooi dat vliegje op".

 
Maar langs de kant daar stond een beer en die beer die dacht:"als dat vliegje nou naar beneden
vliegt, en die zalm die pakt dat vliegje, dan eet ik mooi die zalm op".

 
Maar langs de kant daar stond een jager en die jager die dacht: "als dat vliegje nou naar beneden vliegt, die zalm die pakt dat vliegje, en die beer die pakt die zalm, dan knal ik mooi die beer dood".

 
Maar achter die Jager daar zat een muis en die muis zag dat de jager net gegeten had en nog wat kruimels op zijn schouder had liggen en die muis die dacht: "als dat vliegje nou naar beneden vliegt en die zalm die pakt dat vliegje, die beer die pakt die zalm en die jager knalt die beer dood, dan vallen die kruimels en dan pak ik mooi die kruimels".

 
Maar achter die muis daar zat een poes en die poes die dacht: "als dat vliegje nou naar beneden vliegt en die zalm die pakt dat vliegje, die beer die pakt die zalm, die jager knalt die beer dood,en die muis die pakt die kruimels, dan pak ik mooi die muis".

 

 
Dus het vliegje vliegt inderdaad naar beneden en die zalm die pakt dat vliegje, de beer die pakt de zalm, de jager knalt de beer dood, de muis pakt de kruimels, en de poes springt mis en flikkert in het water.

 

 
Wat is nou de moraal van dit verhaal?

 
Hoe langer het voorspel, hoe natter de poes!

********************

Geen opmerkingen:

Een reactie posten