% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

woensdag 13 januari 2016




Yep !!!!! het is te slecht weer om te fietsen maar dat wil niet zeggen dat er geen berichten zijn , integendeel .....; informatief en steeds enkele moppen ..; tussendoor een druppeltje van t'een of t'ander !!!!  vandaag is het echt "klote" weer !!!   dan heb ik nog liever dat het koud is .....
in elk geval haal ik de fiets niet uit de stal ...;;

dan maar naar de tecnhnishe tour ...... elektronisch schakelen is allang bekend ( ik heb zelf een fiets met elektronisch schakelen)  maar tegenwoordig is DRAADLOOS elektronisch schakelen al verkrijgbaar ..... er zijn nog steeds mensen die denken dat het allemaal niet MOET ..; ze blijven bij het oude ..; tot de dag dat ze het eens hebben kunnen proberen ..; zoals ik zelf ...; elektronisch schakelen is niet alleen beter maar is ook veeleer onderhoudsvriendelijke ..; maw : géén onderhoud ..... mijn fiets is ni twee jaar oud en ik heb nog steeds NUL onderhoud gehad aan het elektronisch schakelen ..; werkt perfect en onderhoudsvrij ..... enkel af en toe de batterij opladen ( quasi elke 5000 km)   tegenwoordig gaan ze nog een stap verder en is al DRAADLOOS schakelen op de markt ....
als je mocht denken dat dit de laatste stap is dan ben je volledig mis ... het is nog maar het begin .....
vroeger volgenden de stappen zich logischerwijs op zoals 1, 2, 3 enz enz nu gaat dat anders  nu is het : 1 ,2, 4 8, 18 , 32 enz enz ..; dat wil zeggen dat het bijna niet bij te houden is ..... ,
het gaat razendsnel

hier een voorbeeld van razendsnel elektronisch schakelen : klik op de link
https://youtu.be/KI7FOJuPu7c.....

is het beter ??? natuurlijk is het beter ...... heb ik het nodig ??? nee ... maar het is wel makkelijk en je blijft BIJ ......indien je de trends niet volgt raak je hopeloos achterop ..... dat heet met andere woorden : OUD WORDEN .....

niet alleen in de fietswereld maar ook in de "gewone" wereld " gaat het snel vooruit : zoals : ik heb een tijdje terug elektronische muizenvallen gekocht ???? hoe werkt dat ????

kijk naar de foto's beneden ..... het is een plastiekdoosje met enkele compartimenten :
in één compartiment leg ik het "aas" in het andere zitten de batterijen ..... zodra de muis aan het aas eet wordt ze geëlektrocuteerd ...... het groene lampje gaat branden indien een muis gevangen is ....





de tijd staat niet stil ...... niet meegaan met je tijd is oud worden en weldra kan je niet meer volgen ....
daarom blijf alert en probeer mee te doen ...

is het BETER als vroeger ??? dat is de vraag .... in elk geval leven we "comfortabeler" als vroeger ..; zoveel is zeker ... was er een goeie ouwe tijd ??? ik heb er mijn twijfels over ....
ik leef in elk geval véél beter als napoleon en Julius Caesar destijds zoveel is zeker .....

we mogen niet kijken naar die "paar" mensen die méér geld hebben als ons ... we moeten kijken naar de "grote" hoop mensen die het veel en veel slechter hebben als wij en daaruit lessen trekken ....
ik ben in elk geval zéér tevreden .... ik zit hier lekker warm aan het vuur met een lekker wijntje het bericht aan t schrijven .... méér moet dat niet zijn of ???

vandaag niet kunnen gaan fietsen ??, so What ??? dan ga ik morgen of overmorgen .... ????

Ik geniet met volle teugen .... ik kijk rond mij en zie de miserie ..... en denk steeds : manneke geniet ervan nu het nog kan ..... morgen of dan ... zit je zelf in de puree ....


misschien tot morgen voor een "fietsbericht"

CU

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

MOPKES





Ik ging met mijn vrouw boodschappen doen.
Zij let erg goed op light producten en weinig calorieën..
Ik keek eens naar mijn bierbuikje en zeg:
"Ik denk dat Ik ook maar eens wat meer aan de lijn ga doen."
Mijn vrouw antwoordt:
"Och nee joh, dat kun je je kleine jongen toch niet aan doen.
Hij is al zo lang werkloos.............
En nu wil je hem óók nog dakloos maken?????”




%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%


lees het volgende en denk er eens over na //////  er zit waarheid in maar toch niet alles ...is waar  




er zit een echte levensles in....
Ik kocht een vogelvoederbakje.
Ik hing het op mijn achterbalkon en vulde het met zaad.
Wat een mooi vogelvoederbakje was het,
toen ik het liefdevol vulde met zaad.
Binnen een week hadden we honderden vogels,
gebruik makend van de onafgebroken stroom van vrij
en gemakkelijk bereikbaar voedsel.
Maar toen begonnen de vogels nesten te bouwen
in de holtes van het balkon,
boven de tafel en naast de barbecue.
Toen kwam de poep.
Het is overal: op het tegelterras, de stoelen, de tafel, overal!
Toen werden een aantal van de vogels vervelend.
Ze maakten duikvluchten en probeerden mij te pikken,
zelfs al had ik ze uit mijn eigen zak gevoed.
Andere vogels waren onstuimig en luid.
Ze zaten op het vogelvoederbakje en krijsten en schreeuwden tegen me.
Alle uren van de dag en nacht en eisten ze
dat ik het moest vullen als het voedsel bijna op was.

Na een tijdje kon ik zelfs niet meer zitten op mijn eigen balkon achter het huis.
Dus ik nam het vogelvoederbakje weg en in drie dagen waren de vogels verdwenen.
Ik heb  hun rommel schoongemaakt en
haalde de vele nesten die ze overal op het balkon hadden gebouwd weg.
Al snel, was het achterbalkon weer als vroeger.
Stil, rustig.... en geen een kwam nog op voor hun recht op een gratis maaltijd.

Laten we nu eens zien.
Onze regering geeft gratis eten, sociale woningbouw,
gratis medische zorg en gratis onderwijs,
en laat iedereen die hier is geboren automatische bewoner zijn.
Toen kwamen de illegalen met tienduizenden.
Plotseling gingen onze belastingen omhoog voor gratis diensten;








Geen opmerkingen:

Een reactie posten