% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

dinsdag 26 april 2016

Dinsdag 26 April 2016




PFFFFF ,,,,,, echt KUTWEER ...... Ik waszondag niet jaloers op de renners in LBL ..... en vandaag ook niet in de ronde van Romandië .... extreem slecht weer en koud bovenop .....

Van fietsen gaat deze week waarschijnlijk niets in huis komen .... ik wil niet opnieuw ziek worden ...
het is welletjes geweest verleden jaar .... niets overhaast doen .... en afwachten ... In Mei zal het wel beteren .....

Er zit niets anders op als binnenblijven en Vlaai bakken .....



Ondertussen is ze al half op ..... appelen en amandelen en rozijnen .... héérlijk .......

*****************************************************************************

Toch heb ik niet stilgezeten ... en bij Rose Versand ..; nieuwe wielen voor mijn Race fiets besteld en ze zijn al aangekomen .... mooi en helemaal niet duur .... toch een groot verschil die prijzen in de winkel of op internet....; de fietsenhandelaars gaan het moeilijk krijgen .... ze hebben nog een geluk dat vele wielertoeristen niet technisch aangelegd zijn en daarom NOODZAKELIJK naar de fietsenmaker moeten ....

Ondertussen heb ik me alle materiaal aangeschaft om alles zelf te doen aan mijn fiets en hetgene ik niet ken ??? héél eenvoudig ... even op youtube en hupsakee ... de volledige uitleg met video en al ....

Ik heb nieuwe wielen besteld om twee redenen ... ten eerste om mijn DURE wielen van FFWD een beetje te sparen .... ( door het remmen verslijten de aluminiummen zijwanden , en zeker bij slecht weer ) ze kosten 1500 euro en dat is me toch een beetje veel om alle jaren een nieuw stel te kopen ....
ten tweede omdat ik eigenlijk NIET tevreden ben over de extreem hoge carbonvelgen .... TE stijf en TE onderhevig aan zijwind .... ik zal ze nooit meer kopen ......






Mooi , licht en voor een habbekrats te koop op internet !!!!!!   Versleten ??, gewoon de vuilbak inkieperen .....

de oude en DURE velgen heb ik veilig opgeborgen in de kelder en zelfs PA en MA kijken goedkeurend toe op de achtergrond ....



Ik zal ze enkel nog gebruiken bij mooi en windvrij weer ... dus voor het BETERE werk .....

Ook heb ik meteen een nieuwe cassette en Ketting besteld voor de komende Dolomietenmarathon op de weg ..... ik neem daarvoor de racefiets mee maar dan met aangepaste versnelling .....een 10 speedcassette van 11naar 32 tanden ..... met aangepaste ketting .....





op tijd alles bestellen en op tijd alles uitproberen .... ik hou niet van verrassingen .....
De renners hadden 28 gemonteerd voor de voorbije LBL ..... dus is voor mij 32 géén overbodige luxe op mijn leeftijd ... zeker niet ..... ik zal het nodig hebben op de Giau en Lavaredo ....

Ik ben voorbereid ..... nu de konditie nog aanscherpen , maar ik heb tijd ..... eerst moet het weer beteren .......

*************************************************************************

Het thema schijfremmen .....op de race fiets .....!!!!!


Héél spijtig van het ongeval in de koers waarbij een renner zwaar gewond geraakte door de schijfremmen van iemand anders ..... voorlopig zijn ze verboden door de UCI ..... maar voor hoe lang ????

Ze hebben dat weeral niet goed aangepakt ... een deel van het pelton was voorzien van schijfremmen anderen niet .... dat is om problemen vragen .... die MET schijfremmen , remmen natuurlijk op veel kortere afstand ... waardoor valpartijen onvermijdelijk .....;
het remt Véééééél beter en zeker bij regen .....

Zal het terugkomen ???? ik weet het niet ..; in elk geval waren bijna alle fietsenmerken al volop bezig met de ommekeer ..... nu moeten ze een stap terug ..... kost hopen geld ......

Als de profs er niet mee kunnen of mogen rijden zal de markt ineen stuiten zeker weten ....
Wordt vervolgd   !!!!!

************************************************************************



MOPKES






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten