% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

woensdag 13 april 2016

Woensdag 13 APRIL



Deze morgen begonnen met een flinke pan spek ...... en een half zwart brood op steen gebakken .... daarbij twee tassen koffie en een glas vers geperst fruitsap !!!!! voor een stevige rit is een stevig ontbijt noodzakelijk !!!! zeker weten .....
Nog enkele repen bij mij steken en ik was klaar voor een mooie rit in de ardennen ( Chaudfontaine)




Stipt om negen vertrokken ..... het was grijs , niet koud maar ook niet warm ..... tot in Visé de vervelende maar noodzakelijke weg , OM ER TE GERAKEN ;;;;;  natuurlijk is het ook heel goed voor de benen om vlak te beginnen maar OH zo saai .....
Van Visé Ging het naar Dalhem ..... Chenestre , Bolland en via de tHier de Fouarge (zie foto) naar Melen , Micheroux en Soumagne ....




Erik was er nog nooit en was onder de indruk van het hellingpercentages .... tot 20%........


Ok vandaar ging het verder naar Olne en St Hadelin..... les fiefs..... naar de mooie Lindeboom op het kleine pleintje ...; de ganse stam van de boom zit vol nagels .....
Als je een nagel in de boom slaat neemt de boom de pijnen van de persoon over ..; zo wil de legende ... ( ik had deze morgen nagels en een hamer klaarliggen maar stomweg vergeten )


Duizende nagels zitten in de stam en de boom gaat niet dood ..; straf !!!!!

allez hop ..; verder via Fôret naar Prayon en Chaudfontaine .....






In Vaux sous Chêvremont een halt voor twee lekkere Merveileusse ....




Extra lekker bier en op Duvel na één van mijn absolute favorieten ..... het heeft gesmaakt .......
Via Bois de Beyne ( uiterst steil) naat beyne Heusay en terug naar Jupille en Visé en via de kanaalweg terug naar af ....
Mooie rit

114 km 862 hoogtemeters en 4372 caloriën verstookt .....
dat kan tellen .....de kaap van de 150 komt in zicht ..... en dan beginnen de ECHT mooie ritten ....

De frieten en satés smaakten voortreffelijk met een lekkere Rioja wijn van 2002 ( el coto Crianza)
A Perfect Day .... tenminste voor mij ......

Morgen ???? eerst even met moeder overste overleggen ..... misschien weer een lange rit vanwege de weervoorspellingen van de volgende dagen .... ik zie wel straks of morgenvroeg .....

Nu relaxen en genieten van de het vuur ..... zonder vuur is toch nog te fris ..; de kachel brandt en ik geniet van de stralingswarmte ..... of ik kan wakker blijven aan de tv is nog maar de vraag ....

**************************************************************************

Geen opmerkingen:

Een reactie posten