% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

maandag 18 april 2016

maandag 18 april 2016



De lente is niet tegen te houden .... de planten exploderen ...; ik geniet ervan .....

**************************************************************************




Gisteren zondag een leuk ritje ...... in de omgeving van Boirs .... we zijn via Opgrimbie , vijvers van Rekem naar Neerheren en vervolgens langs de kinderboerderij naar Gellik ...... vandaar naar Veldwezelt en Vroenhoven ..;; Zussen , Eben emael , Wonck Bassenge Boirs , valmeer en via Heukelom terug naar af .... bij jetje in de ponderosa een lekker stuk vlaai en een koppel Leffes ... méér moet dat niet zijn ....

Een heel voortreffelijk middageten met gepaste wijn en toen naar de Amstel Gold race gekeken ....

weeral een mooie zondag ..... ik heb genoten , iedere minuut .....


vandaag maandag was het werkendag in de tuin ..... namiddag even in de pelikaan neergestreken voor een koppel Duvelkes en nadien heb ik nog een Appelenvlaai gebakken ..... héérlijk .....

Appelen , Rozijnen en schilfers amandelen .... suiker en kaneel ..... een klein kind kan het ..; de oven doet de rest ..... ze moet nog wat afkoelen en daarna .... vergezeld van een lekkere zoete witte wijn ( Pacherenc de Vic Bihl ) voor de kenners ;.....

Kan het leven nog mooier zijn ????


milledju dat zal smaken    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

morgen dinsdag vroeg op .... een koppel eier in de pan en zwart brood op steen gebakken ;;;;;; HET ZAL NODIG ZIJN VOOR DE STEVIGE RIT IN DE ARDENNEN .....

We vertrekken om negen uur en de rit gaat natuurlijk via Visé en verder naar Dalhem en Mortier naar Bolland .... Olne , mar de Hansez , Nessonvaux , Fraipont , Trassenster , Soiron , Herve , Charneux en val Dieu ,Moelingen , en terug via het kanaal .... een hele boterham .....

We zullen het met verstand aanpakken ....; ik kijk al uit naar de mooie panorama's .....het is lente !!!!! ik BEN GEZOND en daar profiteer ik UITERMATE van ..... ik geniet van deze ritten ( platte ritten zijn aan mij ECHT NIET BESTEED.......

Mijne maat zal morgen verwonderd zijn van de wegen en panorama's ... hij was er nog NOOIT daar ben ik zeker van ... In Soiron  ( één van de mooiste dorpen van Wallonië ) ( ik zeg dat niet maar de toeristische dienst van Luik ) zal ik hen trakteren op een héérlijke Wafel van Kaneel .... ( ik doe dat al jaren met wielertoeristen die er voor de eerste maal waren )
Ik ken er een paar die  wreed heimwee hebben naar de tijd dat ze met mij samen gingen fietsen en ik ze de mooiste plaatsen van Wallonië heb laten kijken .... ER WAS EENS !!!!!! ;;;;;;ik doe mijn best ..; maar het moet niet altijd van één kant komen hé ...
Die mooie plaatsjes moet je VERDIENEN ......


Soiron en omgeving ..... ik ben er gek op ...; ook het Land van Herve ..... immens mooi zeker nu in de Lente .....
deze week ga ik waarschijnlijk ELKE dag fietsen ......het weer is goed en daar profiteer ik van .....
voor het weekend geven ze weeral slecht ... hééééél spijtig voor de werkende mens ..... ik kan het niet verhelpen ..... spijtig vind ik het wel ... ik kan goed verdragen als de zon in het water schijnt ....een paar stralen voor mij en dan ben ik al tevreden

Morgen zullen het een 125 km zijn ...... we zien wel , ik ken zodanig goed de weg dat ik ten allen tijde kan inkorten en het parkoers makkelijker of moeilijker maken .....

De mooiste maand van het jaar zit eraan te komen ..... MEI ..... verschillende keren ga ik naar de Ardennen ..; zeker weten ..... een beetje afzien maar vooral genieten en steeds de Marathons in de dolomieten in september in het achterhoofd .... gericht trainen doe je met verstand ... niet te heftig ... vooral op UITHOUDING .....

Ik ben al aan t aftellen .... ik kijk er enorm naar uit vooral na de tegenslagen van vorig jaar .....maar na regen komt zonneschijn ( en ook soms omgekeerd )iedereen krijgt wel eens een mindere periode ....
ik ben er in elk geval bovenop gesukkeld en geniet mateloos .... ELKE DAG .......

al DERTIEN jaar op pensioen ..... !!!! en ik heb nog een paar snipperdagen hahaha ....


Morgen genieten ...... wo en do  met andere deelnemers en dan zal ik een tandje moeten bijsteken ..; afzien ..; geeft niet ... ik heb dat nodig ....


Stap voor stap ... niets MOET en alles MAG ...... laat maar komen .......;
Ondertussen heb ik van de vlaai geproefd en ze is héérlijk ..... weeral goed gescoord ......

*************************************************************************





**********************************************************************

mopkes 


https://www.youtube.com/embed/0jUrIOUI8vQ


***************************************************************


Allee weer een dom blondje


De blonde echtgenote
van een zelfstandige bekijkt ,

rustig de boekhouding van haar ma
Als hij thuiskomt, zegt de vrouw tegen hem : “wel, ik ben trots op jou, jij hebt echt een goed hart, en dat doet me plezier”.



“Aha waarom?” vraagt de man een beetje verbaasd .





“Wel”, zegt ze, “ik heb zo een beetje in je boekhouding gekeken en heb opgemerkt

dat jij elke maand 500 euro stort op de rekening van een zekere Marokkaan”.





“Van een Marokkaan ???” vraagt de man verschrikt … “en hoe heet die dan ???”





Ali Mentatie














Geen opmerkingen:

Een reactie posten