% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

donderdag 7 april 2016

Donderdag 07 April



De Lente is nu Echt in het land : de dennenbomen zijn aan t uitlopen ..... hoog tijd om in de tuin te werken en de voorbereidingen treffen voor een heerlijke zomer ..... de koe bij de horens nemen en de plannen ten uitvoer brengen ....
T zwembad is al tien jaar oud en de liner was heel verkleurd ... tijd voor een nieuwe dus ;;.... morgen gaat dat gebeuren ..; vandaag het water afgelaten en de oude liner verwijderd ....


Ziet er goed uit ..... morgen de nieuwe plaatsen en terug vullen ..... de rest is a peace off cake ......

Morgen is alles weer mooi blauw en laat de zomer dan maar komen ...... tussendoor even uitpuffen en genieten van een druppelke .....


DE hond kijkt goedkeurend toe ..... het is hem geraden !!!! hahaha

nadien nog wat hout gezaagd en de dag was weeral héél vruchtbaar !!!!!! nu uitrusten en het vochtverlies bijvullen .....

****************************************************************************

Na de toch vermoeiende rit van gisteren voelde de benen vandaag héél goed aan !!! ik ben blij.... ik recupereer goed ..;morgen géén tijd maar overmorgen staat er weer een mooie rit op t programma op de Hollander ... supermooie zichten verzekerd ..... en heuvelachtig dat is ook zeker .... hopelijk doen de weergoden mee ....

In elk geval zijn de voorbereidingen van de "Stoneman" gestart ... het zal september worden ...; wanneer ??? als het goed weer is .... ik kan altijd en de valies is snel klaar .... ik wacht het ideale moment af en hopsakee .....

wat is de "Stoneman" ???? het is een marathon in de dolomiten ...... ( eigenlijk Twee marathons ... ééntje over het asfalt en ééntje door de stenen ) ik wil ze beide doen en liefst voor goud ..; dus op één dag .....

Niet niks als je weet dat het 193 km zijn en ZEVEN cols ... 4700 Hm .... er hoeft géén tekening bij ....



als je dit op één dag kunt doen dan krijg je goud ...... het minste van mijn zorgen alléén wil ik voor mezelf weten waar mijn grenzen liggen .... in het verleden heb ik altijd ( teveel ) rekening gehouden met andere medefietsers , ik heb me steeds aangepast aan hun kunnen , ik heb er géén spijt van maar nu is het tijd om de limieten op te zoeken ..... uithouding ..... IK WIL WETEN of ik dit NOG KAN ;;;;;
De trainingen zijn in elk geval begonnen ..... ik zit nu op max 138 km en 1358 HM maar dat gaat binnenkort pijlsnel omhoog .... 200 km en 3500 hm moeten méérmaals gereden worden ..; ritten naar Monschau en in de Ardennen .... ik kijk er al naar uit ..; stelselmatig wordt opgebouwd .... de pijngrens verleggen .... nek en schouders alsook de rug ..; iedere wielertoerist weet waarover ik het heb in het voorjaar is dat nu eenmaal zo en de enige manier om de pijngrens te verleggen is : kilometers maken ..... het hoeft niet snel maar wel nodig .... ZITEELT moeten we kweken ..; week na week gaat dat beter .... week na week worden de hellingen minder moeilijk en week na week worden de hoogtemeters gemakkelijker .....




Zo ( bovenstaande trofee)staan er in elk geval in September TWEE op mijne Bureau .... ( Goud zilver of brons ??? dat zal de tijd uitwijzen ) als ik gezond blijf ( want dat is cruciaal ... denk aan vorig jaar) dan zie ik dat wel zitten ..; als ik iets in mijne kop heb dan gebeurt dat gewoonlijk ook ..... verschrikkelijk afzien ..; waarschijnlijk wel .... maar euforie moet je verdienen ......

Tegenwoordig rijden ze in de Dolomieten met GPS enz enz .... ik vind er NIKS aan .... ik heb destijds alles ZELF gezocht ..... echte mountainbikers rijden zonder GPS en kunnen kaartlezen .....
Als alles goed gaat is het makkelijk ... als het misloopt ... verkeerde afslag .... en dan weten waar je bent en het goede spoor terugvinden of nog beter ..; steeds een alternatief in je hoofd hebben ..... dat is andere koek
Ik ken het parkoers van de Stoneman van buiten ..... maar door omstandigheden nog nooit op één dag gereden ..; daar komt verandering in ..... ik heb de leeftijd bereikt : nu of nooit ...... ik kijk er al naar uit en zoals het nu uitziet zal ik waarschijnlijk niet alleen zijn .... er is misschien een kandidaat ..;( en niet van de minste ) ( ik zou dat fijn vinden want de stoneman over onverharde wegen ??, er kan toch vanalles gebeuren en alléén is toch maar alléén)
We zien wel het is nog lang , ik heb trouwens nog vier kilo overgewicht maar die vliegen eraf .... ik ben bezig om dat met verstand aan te pakken ..... pieken in September wil zeggen dat je NU moet kunnen verdragen dat je niet kan volgen ...... ik zit er niet mee ......
De ritten naar Monschau ... ik kijk er reikhalzend naar uit .... volgende maand ga ik een extra stel wielen kopen voor mijn racefiets .... ik ga die dure FFWD wielen een beetje sparen en alléén gebruiken voor het betere werk ..; ik ga ook minder hoge velgen nemen ..... die hoge velgen ogen wel goed maar om te rijden zijn ze helemaal niet optimaal ( wind en kasseien = waardeloos)

Onder zie je het parkoers over ONVERHARD ... een hele klus ...... eigenlijk kun je stellen dat het TWEE moeilijke ritten op één dag zijn .... oef !!!!!Ten laatste om ZES uur starten zal noodzakelijk zijn .... maar zoals gezegd : de voorbereidingen lopen en die me kennen weten dat ik NIETS aan t toeval zal overlaten .... ik zal hééééél goed geïnformeerd zijn en alles optimaal voorbereiden ....
Ik heb een doel .... en een plan ...... het komt in orde ....







*****************************************************************************


MOPKE 




Drie vrouwen waren aan het wandelen toen ze plots een wilde rivier op hun pad  tegen kwamen.
> Ze moesten aan de overkant zien te geraken, maar ze hadden geen idee hoe ze 
> dit probleem gingen aanpakken.
> -----
> De eerste vrouw bad tot god:
> 'God, geef me de kracht om deze rivier over te steken
 
> Poef !
> God gaf haar grote armen en sterke benen en zij slaagde erin om in twee uur  tijd de rivier over te steken.
> Een paar maal verdronk zij zelfs bijna.
> -----  
> Toen zij dit zag, bad de tweede vrouw tot God:
> 'God, geef me de kracht ... en de middelen om deze rivier over te steken.'
 
> Poef ! God gaf haar een roeiboot en zo slaagde zij erin de rivier over te steken in  een uur tijd.
> Een paar keer was zij nochtans bijna kopje onder gegaan.
> -----
> Toen de derde vrouw zag hoe het de andere twee verging, bad zij ook tot God:
> 'God, geef me de kracht, de middelen en... het inzicht om deze rivier over  te steken.'
 
> Poef !
> God veranderde haar in een man. Die keek naar de kaart, wandelde 500 meter 
> verder en stak daar de brug over.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten