% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

donderdag 28 april 2016

Donderdag 28 April 2016




Even wat over cassettes ....................

Shimano is niet compatibel met Campagnolo ..... en omgekeerd ... spijtig ..vooral voor de mensen die met campagnolo rijden ....

Bij shimano is het gamma véééél uitgebreider en ook is het mogelijk om KLEINER ( méér tanden ) te verkrijgen ......

Bij campagnolo is de kleinste versnelling een 30 ( tanden ) bij de Sentaur groep ( cassette kost 80 euro) bij Shimano is het mogelijk om zelfs tot 34 tanden te gaan en de meeste dérailleurs van tegenwoordig kunnen probleemloos 32 tanden aan .... ( cassettes ook véél goedkoper)
waarom zo klein zul je je afvragen ... héél simpel .... om hier rond de kerktoren te draaien is dat helemaal niet nodig ..... MAAR ..... in de Ardennen liggen hellingen om U tegen te zeggen ..... wetende dat de beroepsrenners verleden zondag 39X 28 gemonteerd hadden .... dan weet je genoeg ....het is inderdaad mogelijk om naar Banneux te fietsen met een pakweg  23 vanachter .....maar dat gaat niet  indien je via MIJN weggetjes naar Banneux fietst ..... bv ... Rue sur steppes of Mar de Hansez .... enz enz ..... supersteile maar ook supermooie ondingen ..... en vergeet niet ... we worden ouder ..... ik heb 34 X 28 en ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik dat in de buurt van Chaudfontaine NODIG heb ..... ?

Conclusie .... Campagnolo oogt beter en mooier design maar shimano is STUKKEN beter , schakelt beter en veel meer mogelijkheden ....en bovendien véél goedkoper

SRAM is compatibel met shimano ( ook MICHE is compatibel met shimano)
Miche is ook verkrijgbaar in een versie voor campagnolo maar dan ook erg duur .....

je kan ook losse kransjes kopen maar dan oppassen dat je een losse krans koopt voor de juiste positie ....anders verlies je de hyperglide ( schakelt dan niet meer zo goed )


dus als je de bergen ingaat zoals de dolomieten met je racefiets .... heb je vaak met compact ( 34 X 28 NIET genoeg )neem het rustig van me aan .... bv de Lavaredo ... de laatse 4 km zijn méér dan 12 % gemiddeld ( stukken boven de 18 % )











****************************************************************************




Vandaag kort ritje gemaakt op de hollander .... MAAR 25 km ,wegens tijdgebrek .....
even een foto gemaakt van de grazende schapen in Elsloo naast het kanaal .....

Vandaag nog iemand ontmoet die geïnteresseerd was in de marathons in de dolomieten in september .... we zijn dus misschien al met drie ......






******************************************************************************








*********************************************************************


MOPKES


Dit had ik nodig >>>>> Innerlijke rust.

Ik wil dit even onder jullie aandacht brengen, omdat het voor mij goed gewerkt heeft.
Ik hoorde een arts op tv zeggen dat je, als je tot innerlijke rust wilt komen, iets waaraan je begonnen bent, af moet maken. Omdat we eigenlijk allemaal wel wat meer rust in ons leven willen hebben, ben ik in huis gaan rondsnuffelen naar zaken waaraan ik begonnen was en nooit had afgemaakt. Ik heb dus die fles Merlot leeggemaakt die nog half vol was, alsmede een fles Chardonnay.Toen een vles Bailies en een vles wum. Toen ook noch een doozz znoepjes van M em Mmmsss en noch wad gips van Smis. Ook noch un ressie wiskie. Je hep cheen idee van hoe ik russig ik me nu voel.


Stur did an al ju vrinden die rusd noodeg hebbe. En seg da je fan ze hout.



**********************************************************************


twee buurvrouwen gingen samen eens een avondje uit
en de cocktails vloeiden vlot naar binnen.
Toen ze arm in arm naar huis waggelden, moesten ze ineens plassen.
Ze waren net in de buurt van het kerkhof
en hurkten dus maar achter een grafsteen,
maar daar hing natuurlijk geen wc-papier.
De eerste vrouw deed dus maar haar slipje uit,
veegde zich ermee proper en gooide het weg.
Haar vriendin echter, greep een lint van een rouwkrans en gebruikte die.
Daarna trokken ze weer verder naar huis.
De volgende morgen ging de man van de eerste vrouw
een babbeltje maken met zijn buur:
"Het lijkt mij veiliger dat onze vrouwen niet meer uitgaan zonder ons,
de mijne is vannacht thuis gekomen zonder slipje!"
"Dat is nog niks" antwoordde de buurman,
"die van mij had een kaartje tussen haar billen hangen waarop stond:
Van het hele brandweerkorps, we zullen je nooit vergeten!"




SPEK EN EIER !!!!!!



*************************************************************

KLIK OP DE PIJL OP ONDERSTAANDE VIDEO !!!!!! HAHAHA









vanochtend : frisse sneeuwbui in de dolomieten ............


**********************************************************************

Geen opmerkingen:

Een reactie posten