% vreters

% vreters
hellingvreters

op en af

op en af

Cube

Stoneman Spiral

Stoneman

vrijdag 1 mei 2015

Vrijdag 01 Mei 2015



Voilà de rit van vandaag ..... een hele boterham ..... 154.9 km en 2833 hoogtemeters

drie deelnemers : Umberto Garlisi , Biesmans Jos en ikzelf .... start om zeven uur met de wagen en daarna in de nabijheid van Aken start met de fiets ... het was erg fris ( maar 3°) tijdens de afdalingen hebben we werkelijk kou gehad , temeer omdat de zon niet slaagde om door het wolkendek te breken ... na een 50 tal km in Heimbach tijd voor een noodgedwongen stop ... een lekkere warme tas koffie en een heerlijke versnapering .... een warme apfelstrudel met een heerlijk warm sausje en twee bollen ijs en een kwak slagroom .... miljaar dat deed deugd .....




Dat kwam net op tijd en we konden er weer tegenaan ..... zo hoort fietsen te zijn .... op de fiets maar ook naast de fiets : genieten ...........
de hellingen volgden zich gestaag op ..... ik had vrij goede benen vandaag .... samen hebben we helling na helling genomen ... tot opeens pardoes de weg afgesloten ........ wegenwerken .... in een plaatselijk hotel ben ik dan gaan vragen hoe LANG ( in meter) het opgebroken stuk wel was ....
150 meter kreeg ik als antwoord .... ( even overleggen met mijn fietsmakkers !!!!! ok we wagen het erop ..... maar die 150 meter bleek toch zeker 600 m te zijn en blubber alom .... miljaar .....
géén erg .... we zijn wel wat gewoon maar we waren toch blij dat het achter de rug was en nadat we de wielen in een weide zo goed mogelijk hebben proper gemaakt ging de tocht verder en ook werd het weer een beetje beter .... het zonnetje kwam na 100 km toch piepen en in Rursee besloten we om een tweede stop te maken .... de koude heeft zijn werk gedaan en calorieën gefreten............ we waren weeral toe aan een stevige hap .....een lekkere spagethi voor mij en berto ,een croque voor jos .....
vergezeld van een lekkere drink ..........
















En zoals steeds ... na een dikke pint "Erdinger" gaat het met mij beter .... de benen waren goed en ik verteerde de hellingen goed .... stilaan kwam de teller op 110 km te staan en de beruchte en gevreesde "hammer" kwam in zicht ..... wat PRENGEL ..... 15%  gedurende méér dan 1.5 km ....
we hebben er ons doorgeworsteld .........
Toch was het nog niet gedaan .. tot km 140 steeds op en af.....

na 154.9 km kwamen we moe maar voldaan aan de wagen ..... nog een drink in het plaatselijke café en toen naar huis ....

Bedankt mannen voor de PRACHTIGE fietsdag .... bedankt Berto voor het supermooie parkoers ..; zeker voor herhaling vatbaar ....

Voilà ..... na een heerlijk avondmaal een een lekkere fles wijn .... is het stilaan tijd om tussen de lakens te kruipen ... de fiets poetsen is voor morgen ....
Morgen zaterdag is het voor mij rustdag .... zondag ... afhankelijk van het weer .... start om halfnegen bij mij thuis voor de liefhebbers ... maar ik vrees ervoor .... regen zal waarschijnlijk roet in het eten gooien ....

we zien wel ....



****************************************************************************
Het was koud vandaag !!!!!!!!!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten